Kuidas on võimalik, et riik laristab raha Pärnu lennujaamale ja tasuta ühistranspordile, ent samal ajal ei jaksa me osta endale kolme uut rongi?

- Hannes Luts
- Foto: Raul Mee
Juba kolm aastat on Elron firma püüdnud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile selgitada, et hädasti on vaja soetada uusi ronge, kirjutab Hannes Luts
Delfis.
Ülerahvastatus on jõudnud piirini, mis otseselt kahjustab raudteesõitjate kvaliteeti ja konkurentsivõimet. Ometi plaanib valitsus kulutada sadu miljoneid Rail Balticule ja veel kordi rohkem maanteedele ning eraldab tuleval aastal üle 20 miljoni euro tasuta bussiliikluse jaoks. Riigil on raha küllalt. Küsimus on poliitilistes prioriteetides.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: Hannes Luts, transpordianalüütik
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.