Kui eile teatas Soome meedia, et soomlased ei pea enam liisinguautode eest Vene piiri ületades tagatisraha maksma, siis sama ei pea enam tegema ka eestlased.
- Koidula piiripunkt. Foto: Väinu Rozental
Maksu- ja tolliameti tolliosakonna juht Ants Kutti ütles täna hommikul venekeelsele
ERR uudistele, et muudatusest teavitasid nende Pihkva kolleegid, et Luhamaa ja Koidula punktides pääseb liisinguautoga Venemaale ilma tagatisraha maksmata, kui liisingufirma või sõiduki registreerimistunnistusele kantud isik ei ole piiri ületamisel varasemaid rikkumisi.
Veidi hiljem teatas Kutti, et ka Ivangorodi piiripunkti kaudu lastakse Eesti liisinguautosid Venemaale ilma tagatisraha nõudmata.
Alates 4. septembrist kehtestas Venemaa seaduse, et nende territooriumil võib viibida ilma tuhandetesse eurodesse ulatuvat tagatisraha maksmata samaaegselt vaid üks konkreetsele isikule või ettevõttele kuuluv välisriigi sõiduk. See omakorda tähendas, et ka liisingufirmade nimel olevad sõidukid ei saa raha maksmata üle Vene piiri, kui kasvõi üks sama firma auto juba seal viibib.
Soome ja teised riigid asusid selle otsuse vastu otsustavalt võitlema ning saavutasid kokkuleppe, et tunnustatud liisingufirmade kohta see reegel ei kehtiks.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.