Venemaa Raudteed jättis kinnitamata septembris Eestisse oodatud kaubarongide sõidugraafiku, mis nurjas Eesti logistikafirmade liitumise Hiina nn uue siiditee äriprojektiga.

- Loodetud rongid Hiinast võivad Eestisse tulemata jääda.
- Foto: Väinu Rozental
„Venemaa Raudteed üritab takistada Hiina kaubarongide liikumist Eestisse, kuid see pole pikaajaliselt võimalik, sest rahvusvahelised lepingud ei võimalda kolmandatest riikidest pärit transiiti piirata,“ ütles Eesti Raudtee juht Erik Laidvee
Postimehele. „Nad lihtsalt ei kinnita rongide sõidugraafikuid.“
Eesti juhtiva konteinerterminali Transiidikeskuse hinnangul pole võimalik, et Venemaa Raudteed keelab otsesõnu transiidi läbi Eesti, mis oleks seadusevastane. Transiidiplaanidest keeldumiseks leitakse terminali juhi Vladimir Popovi sõnul tehnilised ettekäänded nagu näiteks marsruutide ülekoormatus.
„Kellelegi pole saladuseks peamised põhjused: esmalt poliitilised ja seejärel majanduslikud, sest Hiina rongid sõidaksid sama edukalt Loode-Venemaa sadamatesse,“ rääkis Popov. „Siit tulenevad ka lahendused. Poliitiliste suhete parandamine kujutab endast mitmetahulist ja väga pikaajalist ülesannet, kui see üldse seisab päevakorras. Teine lahendus on Venemaa raudteeoperaatorite kaasamine Eestit oodatavalt läbivasse transiidiärisse.“
Artikkel jätkub pärast reklaami
Loe pikemalt
Postimehest.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.