Venemaa Raudteed jättis kinnitamata septembris Eestisse oodatud kaubarongide sõidugraafiku, mis nurjas Eesti logistikafirmade liitumise Hiina nn uue siiditee äriprojektiga.

- Loodetud rongid Hiinast võivad Eestisse tulemata jääda.
 - Foto: Väinu Rozental
 
„Venemaa Raudteed üritab takistada Hiina kaubarongide liikumist Eestisse, kuid see pole pikaajaliselt võimalik, sest rahvusvahelised lepingud ei võimalda kolmandatest riikidest pärit transiiti piirata,“ ütles Eesti Raudtee juht Erik Laidvee 
Postimehele. „Nad lihtsalt ei kinnita rongide sõidugraafikuid.“
Eesti juhtiva konteinerterminali Transiidikeskuse hinnangul pole võimalik, et Venemaa Raudteed keelab otsesõnu transiidi läbi Eesti, mis oleks seadusevastane. Transiidiplaanidest keeldumiseks leitakse terminali juhi Vladimir Popovi sõnul tehnilised ettekäänded nagu näiteks marsruutide ülekoormatus.
„Kellelegi pole saladuseks peamised põhjused: esmalt poliitilised ja seejärel majanduslikud, sest  Hiina rongid sõidaksid sama edukalt Loode-Venemaa sadamatesse,“ rääkis Popov. „Siit tulenevad ka lahendused. Poliitiliste suhete parandamine kujutab endast mitmetahulist ja väga pikaajalist ülesannet, kui see üldse seisab päevakorras. Teine lahendus on Venemaa raudteeoperaatorite kaasamine Eestit oodatavalt läbivasse transiidiärisse.“
Artikkel jätkub pärast reklaami
Loe pikemalt 
Postimehest.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.