Majandus- ja taristuminister Kadri Simson ja Läti transpordiminister Uldis Augulis kinnitasid soovi ühiselt jätkata raudteeühenduste arendamist, seda nii Rail Balticu, kui ka Tartu-Riia rongiühenduse kontekstis.

- Valga raudteejaam. Foto: Arno Mikkor
„Rail Baltic on kahtlemata Eesti ja Läti jaoks lähiaastate üks olulisemaid transporditeemasid, kuid selle projekti õnnestumiseks tuleb arendada olemasolevaid transpordiühendusi juba praegu,“ ütles Kadri Simson.
„Kui Rail Balticu valmides on võimalik kiiresti kaupu vedada ja sõita töö- või puhkusereisidele, siis praeguste transpordiühenduste arendamisega saame tõsta Lõuna-Eesti ja Põhja-Läti regionaalset konkurentsivõimet,“ selgitas minister.
Olemasolevate raudteeühenduste arendamiseks on kavas hinnata ümberistumisvõimalusi Tallinn-Tartu-Valga-Riia rongiliinil. Raudteeühenduse parandamine nimetatud lõigul elavdaks nii inimeste liikumisvõimalusi kui ka kaupade vedu Lõuna-Eestis ja Põhja-Lätis laiemalt. Tartu-Riia vahelise reisijate- ja kaubaveo arendamine on oluline ka tulevikus rajatava Rail Balticu kontekstis.
Praegu sõidab Valga ja Riia vahel kaks rongipaari päevas ning Eesti-Läti piiri ületab keskmiselt 1000 reisijat kuus.
Lisaks tõid ministrid välja vajaduse kaaluda 2019. aastal reise alustava Kiiev-Riia rongiühenduse võimalikku pikendamist Tartu ja Tallinnani.
Seotud lood
Sel nädalal sai jõudis avalikkuse ette 8. aprillil 2025 toimuva Laoseis 2025 konverentsi programm, mis keskendub suures osas kogemuslugudele: kokku on laval seitse kasutajalugu nutikate tehnoloogiate ja lahenduste rakendamisest laondussektoris.