Itella SmartPOSTi 2018. aasta esimese kuue kuu eraisikutest klientide pakimahud kasvasid võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 18 ning äriklientide pakimahud 22 protsenti.

- Smartposti pakiautomaat.
- Foto: Itella Smartpost
“Pakimahtude suurenemise peamisteks põhjusteks on tarbijate usaldusväärsus viimase miili teenusele, e-kaubanduse jätkuv kasv ning Eesti e-kaupmeeste investeeringud veebipoodidesse eesmärgiga teha tarbijate ostukogemus veelgi nauditavamaks,” ütles Itella Estonia turundusjuht Alice Vergi.
Kui tänavu esimese kuue kuuga lisas Itella Eestisse neli uut pakiautomaati, siis teisel poolaastal plaanitakse avada uutes asukohtades veel kokku 17 pakiautomaati ning laiendada ka olemasolevaid. Kokku on ettevõttel Eestis hetkel 106 pakiautomaati.
“Just võrgustiku katvus on üks võtmetegureid, mis inimesi e-oste tegema meelitab. Erinevad uuringud kinnitavad, et kolmandik inimestest peab just pakiautomaadi kaugust töö- või elukohast kõige olulisemaks teguriks pakiteenuse puhul. Isegi olulisemaks kui tarne kiirust või hinda,” selgitas Vergi.
Veelgi aktiivsemalt käib Itella pakiautomaadivõrgustiku laiendamine Soomes, kus on plaan järgmise aasta lõpuks kasvatada see koguni 2000 pakiautomaadini.
“Näeme, et Eesti kohalike e-kaupmeeste huvi oma äri laiendamise vastu eelkõige naaberriikidesse on suur. Pakkide välismaale saatmine on kasvav trend ning mahud kerkivad igakuiselt enam kui kaks korda,” lisas Vergi.
Kokku on Itella koostöös partneritega loonud 43 000 pakipunktiga Euroopat katva võrgustiku. Populaarsemad sihtriigid on Rootsi, Soome, Läti ja Leedu.
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.