• 07.06.18, 11:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kõrge kütusehind veab tarbijahinnaindeksit

Võrreldes 2017. aasta maiga on tarbijahinna indeks Eestis kasvanud 3%, kõige enam on seda kasvu mõjutanud transpordikulude kasv kõrge kütusehinna tõttu, teatab Statistikaamet.
Neste tankla
  • Neste tankla
  • Foto: Eiko Kink
Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2018. aasta mais võrreldes aprilliga 0,3% ja võrreldes eelmise aasta maiga 3,0%. Kaubad olid 2017. aasta maiga võrreldes 3,4% ja teenused 2,4% kallimad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta maiga võrreldes tõusnud 8,0% ja mittereguleeritavad hinnad 1,7%.
Eelmise aasta maiga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim eratranspordi ekspluatatsiooni kallinemine, mis andis kogutõusust üle veerandi. Bensiin oli 14,8% ja diislikütus 11,9% kallim kui 2017. aasta mais.
Ligi veerandi kogutõusust andis ka alkohoolsete jookide 13,6% ja tubaka 5,5% kallinemine. Sellest omakorda kaks kolmandikku andis 32,7% kallinenud õlu. Toit ja mittealkohoolsed joogid andsid kogutõusust üle viiendiku, millest omakorda 60% andsid 5,4% kallinenud piim, piimatooted ja munad,12% kallinenud valmistoit ja 9,5% kallinenud värske köögivili.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Toidukaupadest on mulluse maiga võrreldes enim kallinenud munad (35%), külmutatud puuvili ja marjad (28%) ning või (23%). Enim odavnes suhkur (21%).
Aprilliga võrreldes olid mais tarbijahinnaindeksi suurimaks mõjutajaks toit ja mittealkohoolsed joogid. Munad oli mais 15,2% ja tordid-koogid 5% kallimad kui eelmisel kuul. Suuremat mõju kuumuutusele avaldas veel majutus ja toitlustus, kus hinnatõus oli vastavalt 9,4% ja 1%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.25, 11:48
Andmetark juhtimine: Kuidas kõhutunde asemel usaldada fakte ja võita konkurente?
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele