• 07.06.18, 11:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kõrge kütusehind veab tarbijahinnaindeksit

Võrreldes 2017. aasta maiga on tarbijahinna indeks Eestis kasvanud 3%, kõige enam on seda kasvu mõjutanud transpordikulude kasv kõrge kütusehinna tõttu, teatab Statistikaamet.
Neste tankla
  • Neste tankla
  • Foto: Eiko Kink
Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2018. aasta mais võrreldes aprilliga 0,3% ja võrreldes eelmise aasta maiga 3,0%. Kaubad olid 2017. aasta maiga võrreldes 3,4% ja teenused 2,4% kallimad. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad on eelmise aasta maiga võrreldes tõusnud 8,0% ja mittereguleeritavad hinnad 1,7%.
Eelmise aasta maiga võrreldes mõjutas tarbijahinnaindeksit enim eratranspordi ekspluatatsiooni kallinemine, mis andis kogutõusust üle veerandi. Bensiin oli 14,8% ja diislikütus 11,9% kallim kui 2017. aasta mais.
Ligi veerandi kogutõusust andis ka alkohoolsete jookide 13,6% ja tubaka 5,5% kallinemine. Sellest omakorda kaks kolmandikku andis 32,7% kallinenud õlu. Toit ja mittealkohoolsed joogid andsid kogutõusust üle viiendiku, millest omakorda 60% andsid 5,4% kallinenud piim, piimatooted ja munad,12% kallinenud valmistoit ja 9,5% kallinenud värske köögivili.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Toidukaupadest on mulluse maiga võrreldes enim kallinenud munad (35%), külmutatud puuvili ja marjad (28%) ning või (23%). Enim odavnes suhkur (21%).
Aprilliga võrreldes olid mais tarbijahinnaindeksi suurimaks mõjutajaks toit ja mittealkohoolsed joogid. Munad oli mais 15,2% ja tordid-koogid 5% kallimad kui eelmisel kuul. Suuremat mõju kuumuutusele avaldas veel majutus ja toitlustus, kus hinnatõus oli vastavalt 9,4% ja 1%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.25, 15:43
Millist ladu finantsjuht eelarvesse tahab?
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele