Täna, 1. juunil, avati liiklusele Haabersti ringristmikku ületav viadukt, mis on 277 meetrit pikk ning 5 meetrit kõrge. Viadukt ületab sel sügisel valmivat Eesti esimest foorjuhitavat ringristmikku Paldiski maantee suunal.

- Haabersti viadukt
- Foto: Raepress
„Viadukti valmimine toob esimese suurema leevenduse Lääne-Tallinna liikluses pikalt kaost tekitanud Haabersti ringristmiku ehituses,“ sõnas Nordecon AS juhatuse esimees Gerd Müller. „Eesti õnnetusterohkeima ja väga suure liiklusega ristmiku kaasajastamine on olnud keerukas ja intensiivne ettevõtmine – seejuures on oluline meeles pidada, et mitmetasandiline lahendus on oluliselt pikaealisem kui lihtsamad variandid.“
Ristmiku kogumaksumus 20,2 miljonit eurot
„Uue ristmiku põhiline eesmärk on minimeerida liiklusohtlikke olukordi ning tagada suurem ja sujuvam transpordivahendite liikumine,“ märkis Gerd Müller. „Kogu ristmiku ja sinna juurde kuuluvate elementide valmimisel saab Haabersti piirkonna liiklus uue hingamise.“
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lisaks Haabersti risti ehitamisele on remondis ka mitmed ümberkaudsed teelõigud. Ristmiku rekonstrueerimisel teostatakse veel erinevaid teetöid, paigaldatakse veevarustust ja kanalisatsiooni, tänavavalgustust ning uued foorjuhtimise süsteemid. Kogu ristmiku ulatuses korraldatakse ümber liiklus ning viimane lihv antakse maastikuarhitektuuriga.
Raepressi teatel on ehitustööde kogumaksumus 20,2 miljonit eurot ja see sisaldab lisaks viaduktile ja ringristmikule ka Paldiski maantee ja Rannamõisa tee teelõikude uuendamist/ehitamist kokku 2,92 kilomeetri ulatuses, jalg- ja jalgrattateede rekonstrueerimist (ca 1,70 km) ning uute jalg- ja jalgrattateede ehitust (ca 2,30 km). Kogu ristmik saab lõplikult valmis augusti lõpuks.
Suunab liiklusvoo kesklinna
Tallinna Tehnikaülikooli teetehnika lektor Ain Kendra leiab, et Haabersti sõlme lahendus parandab oluliselt küll Paldiski maantee läbilaskevõimet lokaalselt, kuid lükkab ummikud edasi ja võimendab neid järgmistel ristmikel.
Kui linn on seadnud sihiks lahendada probleeme järkjärguliselt, näiteks Haabersti-Hipodroomi-Endla-Liivalaia sihis, tähendab see kesklinna läbiva liikluse suurendamist ning linna läbivad ka need liiklejad, kel tegelikult südalinna asja pole.
Järgmiseks prioriteediks peaks olema kesklinnast möödapääsu parandamine, seega Haabersti ja Ülemiste linnaosade ühendamine. Samas võib linna läbiva liikluse eelistamisel kasutada ka tunnelit, mille kasutamist käsitles ka üks 2017. aastal Tallinna Tehnikaülikoolis kaitstud magistritöö.
Inseneriehitisena on Haabersti ristmiku Paldiski maantee viadukt aga Kendra hinnangul unikaalne rajatis. Tema sõnul on tiheasustusalale liiklussõlme projekteerimine alati kompromisside otsimise koht. Maakasutus ja liikluslahendused tuleb sellisel juhul planeerida väga põhjalikult ning pika aja peale ette.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.