Itaalia siseministeerium andis aprilli lõpus välja määruse, millega annab sarnaselt mitmele teisele riigile rohelise tule trahvimaks veokijuhte, kes veedavad nn 45tunnist puhkust autokabiinis.

- Puhkeaja nõuded muudavad veokujhtide elu Euroopas aina kibedamaks.
 - Foto: Andres Haabu
 
Selle määrusega andis Itaalia valitsus kohalikule politseile seadusliku aluse hakata sarnaselt Hollandi, Belgia, Prantsusmaa ja Saksamaaga trahvima veokijuhte, kes veedavad ette nähtud 45tunnist pikka puhkust veokikabiinis, kirjutab 
cargonews.lt.
Teema tõusis päevakorda pärast Euroopa Kohtu detsembris välja kuulutatud otsust. Nimelt kehtib nn 45 tunni reegel juba 2014. aastast, kuna aga EL sõidu- ja puhkeaega käsitlevas määruses 561/2006 ei ole sõna-sõnalt keeldu magamiskabiiniga autos veetmise kohta, siis vedajad ja ka riigid ise polnud varasemalt päris veendunud, kas ja kui keelatud see ikkagi on ja kas selle eest ikka saab trahvi sisse nõuda.
Seda aga kuni möödunud aasta detsembrini, mil Euroopa Kohus leidis vastusena Belgia järelpärimisele, et see on tõepoolest keelatud ning täitevametid võivad selle rikkumise eest trahvi nõuda. Mitmed riigid asusidki seda kohe usinalt kontrollima ning trahvima. Trahvi suurused on alates 1500 eurost kuni 60 000 euroni ning näiteks Prantsusmaal isegi aastase vanglakaristuse ja sõiduki konfiskeerimiseni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Itaalias on sellise rikkumise eest ette nähtud trahv alates 422 eurost kuni 1686 euroni, lisaks on politseil õigus keelata auto edasiliikumine seni, kuni juht ei ole end hotellis korralikult välja puhanud.
Kõnealune kohustus on autovedajates tekitanud suure pahameeletormi, kuna sobilikku infrastruktuuri ei ole Euroopas välja ehitatud ning seda seadust on väga keeruline täita. Hotellid asuvad linnades, kuhu suurte veokitega ligi ei pääse, teiseks ei tohi juht jätta vastavalt kindlustuslepingule koormatud veokit nii pikaks ajaks valveta.
Loe samal teemal pikemalt 
SIIT.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.