• 02.05.18, 14:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Toyota lõpetab Eestis diiselmootoriga autode müügi

Toyota lõpetab Eestis, Lätis ja Leedus alates maist diiselmootoriga sõiduautode pakkumise, jättes valikusse vaid hübriidi ja bensiinimootori.
Toyota CH-R
  • Toyota CH-R
  • Foto: Toyota
Toyota Baltic ASi tegevjuhi Osvaldo Valentini sõnul viis just hübriidi populaarsuse kasv Toyota revolutsioonilise otsuseni lõpetada sõiduautode puhul diiselmootorite pakkumine.
"Hübriidi omamine on mugav. Inimesed valivad tavamudeli asemel üha sagedamini hübriidi, sest selle ülalpidamine on lihtne, see on töökindel ja vaikne. Toyota hübriidautot ei pea pistikust laadima, sellel on automaatkäigukast ning madalad hoolduskulud ja kõrge jääkväärtus," ütles Valentini.
"Kui inimene on korra hübriidi proovinud, siis ta seda tavamudeli vastu naljalt ei vaheta. Need põhjused on toonud kaasa Toyota hübriidimüügi hüppelise kasvu."

Artikkel jätkub pärast reklaami

Inimeste huvi diiselmootoritega sõiduautode vastu väheneb iga aastaga. Kui 2011. aastal oli kõikidest Baltimaades müüdud Toyota sõiduautodest 3% hübriidid, 39% diisel ja 58% bensiinimootoriga, siis eelmisel aastal oli hübriidi eelistajate arv kasvanud 27%ni. Diisli osakaal moodustas kogu valikust 20% ja bensiinimootor 53%.
Eestis ületas eelmisel aastal esimest korda uute Toyota hübriidide müük diiselversioonide müügi, mil hübriidmudelid moodustasid kogu mudelivalikust pea 22%. Samuti ei puuduta diiselmootoritega autode müügi lõpetamine suuremaid maastureid ja pikape, ehk Land Cruisereid ja Hiluxi.
Diislilt hübriidile on hakanud tasapisi üle minema ka teine Jaapani autotootja, Honda, mille aasta teises poole müügile jõudva uue CR-V mudelivalikust on diiselmootor juba kadunud ning asendunud bensiini- ja elektrimootori hübriidiga. 
 
Autor: Äripaev

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.25, 11:48
Andmetark juhtimine: Kuidas kõhutunde asemel usaldada fakte ja võita konkurente?
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele