• 12.04.18, 10:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaugliinid on valmis kuni kolmeks nõudepeatuseks

Riigikogu Maaelukomisjon, Maanteeamet ja liinivedajad leidsid, et väiksema nõudlusega bussipeatustest saaks edaspidi kasutada nõudepeatuste süsteemi, kuid graafikus püsimiseks saab neid ühe liini kohta olla vaid kuni kolm.
Kiirbussid hakkavad tegema kuni kolm nõudepeatust liini kohta.
  • Kiirbussid hakkavad tegema kuni kolm nõudepeatust liini kohta.
  • Foto: Raul Mee
Maaelukomisjoni esimehe Aivar Koka (IRL) sõnul on arusaadav, et suurem osa kaugliinidest on muutunud ekspress- või kiirliinideks, kuna neid vahemaid läbivad enamasti inimesed, kelle jaoks veoteenuse kvaliteet tähendab eelkõige kiirust ja sujuvust. 
„Ühest küljest on arusaadav, et konkurentsis püsimiseks on kasulikum sõiduplaani mitte lisada neid peatuseid, millel pole tagatud kindlat sõitjate voogu. Kuid maapiirkondade jaoks on endiselt olulised ka väiksema nõudlusega bussipeatused. Seetõttu oleme tegelenud toimiva kompromissi välja töötamisega,“ selgitas Kokk. 
„Väiksema nõudlusega peatuste teenindamiseks tuleb sõidupilet osta eelmüügikanalist, et soovitud peatusest siseneda. Nii saab ka vedaja arvestada üksnes nende peatuste teenindamisega, kust piletid on ostetud, ning ülejäänud marsruudi saab läbida juba suurima lubatud sõidukiirusega,“ rääkis Kokk uuest võimalusest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sellise mudeli korral peab nõudepeatusest bussi peale soovija arvestama asjaoluga, et buss võib sõiduplaanist mõnevõrra kõrvale kalduda, kuid mitte üle 10 minuti terve liini ulatuses, st et ühel väljumisel saab nõudepeatusi olla mitte rohkem kui kolm, et buss ei hilineks üle 10 minuti lõpp-peatusesse jõudmisel.
„Tulevikus võiks selle tarbeks arendada lausa elektroonilise lahenduse, mille abil saab nõudepeatusest siseneda sooviv reisija bussiliikumise kohta jooksvat infot,“ lisas Kokk.
Kõigil soovijatel, kelle kodulähedasest peatusest on suur osa busse seni peatumata mööda sõitnud, palutakse võtta nõudepeatuse soovi avaldamiseks ühendust kohaliku ühistranspordikeskusega või maanteeameti ühistranspordiosakonnaga aadressil [email protected]

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.25, 15:43
Millist ladu finantsjuht eelarvesse tahab?
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele