Riigikogu Maaelukomisjon, Maanteeamet ja liinivedajad leidsid, et väiksema nõudlusega bussipeatustest saaks edaspidi kasutada nõudepeatuste süsteemi, kuid graafikus püsimiseks saab neid ühe liini kohta olla vaid kuni kolm.

- Kiirbussid hakkavad tegema kuni kolm nõudepeatust liini kohta. Foto: Raul Mee
Maaelukomisjoni esimehe Aivar Koka (IRL) sõnul on arusaadav, et suurem osa kaugliinidest on muutunud ekspress- või kiirliinideks, kuna neid vahemaid läbivad enamasti inimesed, kelle jaoks veoteenuse kvaliteet tähendab eelkõige kiirust ja sujuvust.
„Ühest küljest on arusaadav, et konkurentsis püsimiseks on kasulikum sõiduplaani mitte lisada neid peatuseid, millel pole tagatud kindlat sõitjate voogu. Kuid maapiirkondade jaoks on endiselt olulised ka väiksema nõudlusega bussipeatused. Seetõttu oleme tegelenud toimiva kompromissi välja töötamisega,“ selgitas Kokk.
„Väiksema nõudlusega peatuste teenindamiseks tuleb sõidupilet osta eelmüügikanalist, et soovitud peatusest siseneda. Nii saab ka vedaja arvestada üksnes nende peatuste teenindamisega, kust piletid on ostetud, ning ülejäänud marsruudi saab läbida juba suurima lubatud sõidukiirusega,“ rääkis Kokk uuest võimalusest.
Sellise mudeli korral peab nõudepeatusest bussi peale soovija arvestama asjaoluga, et buss võib sõiduplaanist mõnevõrra kõrvale kalduda, kuid mitte üle 10 minuti terve liini ulatuses, st et ühel väljumisel saab nõudepeatusi olla mitte rohkem kui kolm, et buss ei hilineks üle 10 minuti lõpp-peatusesse jõudmisel.
„Tulevikus võiks selle tarbeks arendada lausa elektroonilise lahenduse, mille abil saab nõudepeatusest siseneda sooviv reisija bussiliikumise kohta jooksvat infot,“ lisas Kokk.
Kõigil soovijatel, kelle kodulähedasest peatusest on suur osa busse seni peatumata mööda sõitnud, palutakse võtta nõudepeatuse soovi avaldamiseks ühendust kohaliku ühistranspordikeskusega või maanteeameti ühistranspordiosakonnaga aadressil
[email protected]
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Äripäeva Autovedajate aastakonverentsil tegid IIZI ärikliendiüksuse juht Kaido Konsap ja analüütik Tiit Jõgi ülevaate kindlustusturu hetkeolukorra kohta. Muuhulgas arutati ka tuleviku väljakutseid keskendudes eelkõige liiklus- ja kaskokindlustuse arengutele.