• 01.03.18, 08:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lennuõnnetuse asjus alustati juurdlus

Täna hommikul kella 8 paiku avati Tallinna lennujaama rajad täies ulatuses, eile hädamaandumise teinud Smartlynx lennuk pukseeriti edukalt parkimiskohale. Lennuõnnetuse asjus alustati juurdlus.
Smartlynxi lennuk.
  • Smartlynxi lennuk.
  • Foto: Postimees/Scanpix
Eile õhtul hädamaandunud Smartlynxi lennuk jäi veel ööseks lennurajale seisma ning avatud oli vaid lühendatud lühendatud rada. Vigastatud lennuk õnnestus ära pukseerida alles täna hommikul. Nüüdsest on kõik rajad maandumiseks ja õhkutõusmiseks avatud ning kogu lennuliiklus toimub taas graafiku alusel.
Mis täpselt Smartlynxi lennuki hädamaandumise eile põhjustas, selgitab edasine uurimine. Tegemist oli treeninglennuga, reisijad pardal ei olnud. Kõik meeskonnaliikmed evakueeriti pärast maandumist edukalt lennuki pardalt.
Ohutusjuurdluse Keskus (OJK) alustas eile õhtul Tallinna lennujaamas toimunud Smartlynxi lennuõnnetuse uurimist, teatas Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium.
Esialgse info kohaselt startis Tallinna lennujaamast eile kell 12.03 Smartlynx Airlines Estonia OÜ õhusõiduk Airbus A320-214 õppelennule 7 inimesega pardal. Õppelennu käigus harjutati õhusõidukiga lennurajale lähenemist ja maandumist. Kell 17.04 lähenes lennuk lennurajale suunaga Lagedi poole, mille järel ei suutnud lennuk kõrgust koguda ja põrkus vastu lennurada. Seejärel tõusis lennuk taas õhku, tegi vasakpöörde ning sooritas hädamaandumise suunaga Ülemiste järve poole.
Lennurajaga kokkupõrke tagajärjel said vigastada muuhulgas ka õhusõiduki peatelikute katteluugid, millest üks leiti Harju maakonnast Tuulevälja lähistelt. Hädamaandumise käigus kaldus õhusõiduk maandumisrajalt välja. Juhtunu käigus said kergeid põrutusi 2 õhusõiduki pardal viibinut.
Ohutusjuurdluse keskus klassifitseeris juhtunut kui õnnetust ning algatas ohutusjuurdluse.
Purunenud rehvidega õhusõiduki teisaldamiseks asendasid tehnikud lennuki purunenud rattad ja õhusõiduk pukseeriti seisuplatsile kella 7.40ks. Kell 8 avas lennujaam raja täies pikkuses, lühendatud lennuraja avas lennujaam liiklusele juba eile õhtul kell 21.30.
OJK võttis asitõenditena enda valdusse pardasalvestid ning tegeleb nendelt saadava info analüüsimisega.
Ohutusjuurdluse Keskus on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi spetsiifilist ülesannet täitev struktuuriüksus, mis on ohutusjuurdluste läbiviimisel sõltumatu ning iseseisev.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Allando Trailways juht Vahur Oja näeb, et eksport Soome ei ole taastunud. Ümberringi on palju määramatust ja negatiivseid märke, hindab ta.
Majandustulemused
  • 04.05.25, 21:12
Käivet kasvatanud vedaja: peaasi, et see keerulisel ajal püsiks
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele