Autor: Logistikauudised.ee • 1. märts 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Lennuõnnetuse asjus alustati juurdlus

Smartlynxi lennuk.
Foto: Postimees/Scanpix
Täna hommikul kella 8 paiku avati Tallinna lennujaama rajad täies ulatuses, eile hädamaandumise teinud Smartlynx lennuk pukseeriti edukalt parkimiskohale. Lennuõnnetuse asjus alustati juurdlus.

Eile õhtul hädamaandunud Smartlynxi lennuk jäi veel ööseks lennurajale seisma ning avatud oli vaid lühendatud lühendatud rada. Vigastatud lennuk õnnestus ära pukseerida alles täna hommikul. Nüüdsest on kõik rajad maandumiseks ja õhkutõusmiseks avatud ning kogu lennuliiklus toimub taas graafiku alusel.

Mis täpselt Smartlynxi lennuki hädamaandumise eile põhjustas, selgitab edasine uurimine. Tegemist oli treeninglennuga, reisijad pardal ei olnud. Kõik meeskonnaliikmed evakueeriti pärast maandumist edukalt lennuki pardalt.

Ohutusjuurdluse Keskus (OJK) alustas eile õhtul Tallinna lennujaamas toimunud Smartlynxi lennuõnnetuse uurimist, teatas Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium.

Esialgse info kohaselt startis Tallinna lennujaamast eile kell 12.03 Smartlynx Airlines Estonia OÜ õhusõiduk Airbus A320-214 õppelennule 7 inimesega pardal. Õppelennu käigus harjutati õhusõidukiga lennurajale lähenemist ja maandumist. Kell 17.04 lähenes lennuk lennurajale suunaga Lagedi poole, mille järel ei suutnud lennuk kõrgust koguda ja põrkus vastu lennurada. Seejärel tõusis lennuk taas õhku, tegi vasakpöörde ning sooritas hädamaandumise suunaga Ülemiste järve poole.

Lennurajaga kokkupõrke tagajärjel said vigastada muuhulgas ka õhusõiduki peatelikute katteluugid, millest üks leiti Harju maakonnast Tuulevälja lähistelt. Hädamaandumise käigus kaldus õhusõiduk maandumisrajalt välja. Juhtunu käigus said kergeid põrutusi 2 õhusõiduki pardal viibinut.

Ohutusjuurdluse keskus klassifitseeris juhtunut kui õnnetust ning algatas ohutusjuurdluse.

Purunenud rehvidega õhusõiduki teisaldamiseks asendasid tehnikud lennuki purunenud rattad ja õhusõiduk pukseeriti seisuplatsile kella 7.40ks. Kell 8 avas lennujaam raja täies pikkuses, lühendatud lennuraja avas lennujaam liiklusele juba eile õhtul kell 21.30.

OJK võttis asitõenditena enda valdusse pardasalvestid ning tegeleb nendelt saadava info analüüsimisega.

Ohutusjuurdluse Keskus on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi spetsiifilist ülesannet täitev struktuuriüksus, mis on ohutusjuurdluste läbiviimisel sõltumatu ning iseseisev.

 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077