Veeteede Amet tellib mandri ja Hiiumaa laevateel oleva Rukki kanali süvendustööd tänavu suve teisel poolel, kui keskkonnaministeerium on andnud selleks vee erikasutusloa. Tööde hind selgub hanke käigus.
Veeteede Amet koostab tööde tingimusi ja projekti, et kuulutada lähiajal välja hooldus- ja süvendustööde hange. Raha selleks on riigieelarves planeeritud.
Viimati traaliti Rukki kanalit 2016. aasta oktoobris, millega saavutati kanali minimaalne sügavus 5 meetrit. Traalimine ei andnud soovitud tulemust ja sügavus ei püsi, sest hoovused kannavad kanalisse setet.Selleks aastaks plaanitud süvenduse käigus on eesmärk saavutada kanali minimaalne sügavus 5,2 meetrit, mis tagaks parvlaevaliikluse mandri ja Hiiumaa vahel ka madala veetaseme korral. Sügavus on arvestatud uue kõrgussüsteemi ehk Amsterdami nulli alusel.Riik plaanib Rukki kanali süvendamist regulaarselt, esialgsel hinnangul on vajadus korrata töid iga kahe aasta tagant.
Autor: Äripaev
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.