• 08.02.18, 09:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tunneli jaoks tuleb välja kaevata kuue püramiidi jagu materjali

„Me räägime siin peaaegu kuuest Egiptuse püramiidi kogusest materjalist,“ ütles ehitusinsener ja Amberg Grupi president Felix Amberg Tallinna-Helsingi tunneli ehitamise kohta.
Tallinna-Helsingi tunnel
  • Tallinna-Helsingi tunnel
  • Foto: FinEst Linki esitlus
Tunnelite suurim probleem on väljakaevatud materjal, küsimusi võib tekitada ka jäägi transport ja ladestamine, lisas ta.
Ajaleht Pealinn vahendas, et Ambergi sõnul on nii suure projekti puhul  probleemiks kindlasti saarte ehitamine, sest seal peab logistika olema väga paigas. „Kõik, mida kaevandatakse ja ehitatakse, peab liikuma laevadega ühest kohast teise," selgitas Amberg ja lisas, et küsimus ei ole betooni vajaduses, vaid infrastruktuuris, ka näiteks elektris, mis peab olema juba olemas, kui kaevandama hakatakse.
Ambergi sõnul on oluline mõista, et tunneli tehnilisi lahendusi pole võimalik nii pikalt - 15 aastat - ette näha, sest tehnika muutub ja uueneb pidevalt. "Minul ei ole aimu, millised tehnilised lahendused saavad 2030. aastal olema tunnelis," ütles Amberg ja lisas, et seepärast ei ole ka võimalik tunneli täielikku kogukulu välja arvutada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autor: Äripaev

Seotud lood

Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Alltoursi omanikud on aru saanud, et vanade ja logisevate bussidega enam ellu ei jää. Sestap on investeeringud uutesse bussidesse väga olulisel kohal.
TOP
  • 17.10.25, 14:24
Sõitjateveo TOP: juhuvedudega tegelev Pärnu perefirma lükkas Lux Expressi troonilt
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele