26 jaanuar 2018
Jaga lugu:

Scania investeerib Euroopa suurimasse akutehasesse

Scania veok.  Foto: Eiko Kink

Volkswageni omanduses olev veoautotootja Scania investeerib 10 miljonit eurot Euroopa suurima akutehase ehitamisse Põhja-Rootsis. Projekti kogumaksumus on 4 miljardit eurot.

Rootsi ettevõte Northvolt võistleb selliste konkurentidega nagu Lõuna-Korea LG, et ehitada Euroopasse suuri akutehaseid. Senimaani on autotootjad ja tööstusettevõtted vajaminevad akud Aasiast importinud.

Northvolt ja Scania ütlesid täna, et lepiti kokku raskeveokite akude arenduses. Scania investeering läheb arendushoonete ehituseks ning esmaste toodete tootmiseks Northvoltile Skellefteas Põhja-Rootsis.

Ettevõtted on ühtlasi sõlminud lepingud tulevaste akude ostuks, selgub firmade ühisavaldusest.

Elektriautode tootmine on tõusev trend ning Euroopa autotootjad BMW, Daimler, Volkswagen ja Volvo suurendavad kõik järgnevatel aastatel elektriautode tootmist.

Northvolti juht Peter Carlsson, kes on ka Teslas töötanud, soovib endisele tööandjale konkurentsi pakkuda. Teslal on gigatehas Nevada kõrbes. Northvolti eesmärk on toota aastas akusid 32 gigavatt-tundi aastaks 2023, Tesla plaan aastaks 2020 on 35 gigavatt-tundi aastas.

Esmane eesmärk on ehitada valmis tooteesitluseks mõeldud mudelid Rootsi linnas Vasterasis. Selle tarbeks on olemas rahastus 80–100 miljoni euro ulatuses, mis loodetakse kokku saada esimeses kvartalis. Sellele järgneks rahastusring suurema tehase ehitamiseks Skelleftea linna.

Scania juht Henrik Henriksson ütles, et ta loodab esimesi partnerlusest sündinud veokeid näha järgmisel aastal. Nendele järgneks seeriatootmine Scania veokite ja busside tarbeks Skelleftea tehases. „Kui me oleme oma plaaniga edukad, saab sellest oluline osa meie tootmisliinis,“ ütles ta intervjuus Stockholmis.

Eelmisel aastal sõlmis Northvolt partnerluslepingud Šveitsi ABB grupi ja Taani tuuleturbiinide tootjaga Vestas, kuid suur osa rahastusest Skelleftea tehase ehitamiseks on veel puudu.

„Meil on mitu protsessi pooleli. Kuna tegu on päris suurte strateegiliste otsustega, on meil läinud arvatust natuke rohkem aega,“ ütles Carlsson.

Autor: Kaspar Allik, Äripäev

Jaga lugu:
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Hedi Meigas
Hedi MeigasSündmusedTel: 5384 5159hedi.meigas@aripaev.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee