Eesti ja Soome vahele tunnelit kavandav Peter Vesterbacka ütles täna Tallinnas esinedes, et 70 protsenti rahast tuleb Hiina investoritelt ning ülejäänu Skandinaavia ja Baltimaade pensionifondidest.

- Soome lahte kavandatavad rajatised.
- Foto: Yle graafik
"Nagu iga äri või idufirma puhul: kui äriplaan on hea, siis raha leidmine ei ole probleem,"
vahendas ERRi uudisteportaal Vesterbacka esinemist.
Tunnel loodetakse valmis ehitada viie aastaga - 2014. aasta 24. detsembriks. "See oleks ilus jõulukingitus," ütles ta. "Me läheneme sellele nagu idufirma. /.../ Me ei taha, et see projekt jääks kuidagi aastateks ootele. Meil ei ole kiire, kuid me tahame edasi liikuda kiiresti."
Vesterbacka toonitas, et tunnel ehitatakse eraraha toel ning valitsustelt ja euroliidult raha ei küsita. Ta on pidanud läbirääkimisi Soome keskkonnaministeeriumiga ning sealt on talle kinnitatud, et keskkonnaküsimused ei hakka tegevust aeglustama.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Projekti praegust seisu selgitades rääkis Vesterbacka, et tunneli ehitamiseks loodud FinEstBayArea konsortsium plaanib lähinädalatel tutvustada detailsemat plaani.
Autor: Äripaev
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.