Kuigi majandusministeeriumi teatel nad teekasutustasu laiendamist ei kaalu, oodatakse ettevõtetelt arvamust selle tasu kõigile sõidukitele laiendamise, ummikutasude ja keskkonnatasude kohta.

- Teekasutustasu laienemist hetkel ei plaanita. Foto: Raul Mee
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teedetalituse juhataja Lauri Künnapuu kinnitas: „Eestis ei ole hetkel kaalumisel teekasutustasu laiendamist.“
Euroopa Komisjon ootab tagasisidet mais saadetud direktiivi muudatusettepanekutele, mis käsitlevad teekasutustasu laiendamist kõikidele sõidukitele, aja- ja läbisõidupõhist teekasutustasu ning selle erinevaid komponente. Künnapuu sõnul kujundab ministeerium Eesti seisukohta ja kaasanud selleks ka erasektori. Ta märkis, et praegu on veel vara hinnata, milliseks kujunevad valdkonna lõplikud lahendused.
Teemaks peaks laienema kõigile
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni tegevjuht Einar Vallbaum ütles kindalt, et nende seisukoht on kogu aeg olnud, et teekasutusmaks peab laienema kõikidele autodele, olenemata sellest, kui suured või väikesed need on. „Kõige enam rikuvad teid naelrehvidega autod,“ märkis Vallbaum ning lisas, et Eestimaa talved ei tähenda enam, et meil oleks kolm kuud lumi maas. „Tegelikult sajab kogu aeg vihma ja naelrehvidega ei peakski sõitma.“
Pane tähele!
Teekasutustasu esimese kuu kogemus tuleb jutuks ka 30. jaanuaril toimuval
autovedajate aastakonverentsil, sellest räägivad seal maksu- ja tolliameti teekasutustasu projektijuht Tiia Epro ja maanteeameti liiklusjuhtimiskeskuse erivedude koordinaator Mait Klein.
Autor: Inga Lill, Äripäev
Seotud lood
Sel nädalal sai jõudis avalikkuse ette 8. aprillil 2025 toimuva Laoseis 2025 konverentsi programm, mis keskendub suures osas kogemuslugudele: kokku on laval seitse kasutajalugu nutikate tehnoloogiate ja lahenduste rakendamisest laondussektoris.