Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Eriveo võimalused laienemas
Eriloaga on meie teedele lubatud kuni 52tonnised ümarpuitu vedavad veokid. Eelnõu, mis laiendaks regultasiooni teistelegi veoliikidele, tõstab küll ettevõtete konkurentsivõimet, kuid tekitab järelevalve osas kahtlusi.
Eriloaga on teedele lubatud kuni 52tonnised ümarpuitu vedavad veokid.
Foto: Raul Mee
Praegu kehtiva seaduse järgi tohib Eesti teedel sõita kuni 44 tonni kaaluva veokiga. Eriloaga on teele lubatud kuni 52tonniseid autod, mis veavad töötlemata ümarpuitu. Riigikogu majanduskomisjoni algatatud eelnõuga laiendatakse praegust töötlemata ümarpuidu eriveole kehtestatud regulatsiooni teistelegi veoliikidele.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.