Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Eriveo võimalused laienemas
Eriloaga on meie teedele lubatud kuni 52tonnised ümarpuitu vedavad veokid. Eelnõu, mis laiendaks regultasiooni teistelegi veoliikidele, tõstab küll ettevõtete konkurentsivõimet, kuid tekitab järelevalve osas kahtlusi.
Eriloaga on teedele lubatud kuni 52tonnised ümarpuitu vedavad veokid.
Foto: Raul Mee
Praegu kehtiva seaduse järgi tohib Eesti teedel sõita kuni 44 tonni kaaluva veokiga. Eriloaga on teele lubatud kuni 52tonniseid autod, mis veavad töötlemata ümarpuitu. Riigikogu majanduskomisjoni algatatud eelnõuga laiendatakse praegust töötlemata ümarpuidu eriveole kehtestatud regulatsiooni teistelegi veoliikidele.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.