Autor: Logistikauudised.ee • 5. detsember 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Majanduskomisjon arutas autovedude korraldamise muudatusi

Foto: Raul Mee
Riigikogu majanduskomisjon kuulas eilsel istungil huvigruppide arvamusi seoses autovedude korraldamist muutva seaduseelnõuga ja otsustas eelnõu saata Riigikogu täiskogu istungile teisele lugemisele.

„Eelnõuga kaob autojuhil kohustus riigisisestel veosevedudel kaasas kanda veo õigust tõendavaid dokumente. Kaasas peab olema vaid isikut tõendav dokument, et andmeid saaks andmebaasist kontrollida. Veose saatedokumendid võivad edaspidi olla elektroonilised,“ rääkis komisjoni esimees Sven Sester pressiteate vahendusel.

Ta sõnas, et eelnõu annab võimaluse parandada liiklus- ja veoseohutust ning ettevõtluse konkurentsitingimusi. „Seda ühelt poolt seetõttu, et täpsustub vedaja vastutus, ja teisalt seeläbi, et täpsustuvad järelevalve teostaja õigused,“ märkis Sester.

Vedaja hakkab eelnõu järgi otseselt vastutama tema korraldatud veoseveol toime pandud rikkumiste eest. Kui autojuhti on karistatud autoveoalaste rikkumiste eest, siis on need edaspidi käsitletavad vedaja rikkumistena.

Samuti luuakse veose saatja väärteomenetluslik vastutus. Praegu vastutab väärteomenetluse mõttes saatjapoolse veose nõuete rikkumise eest autojuht või vedaja. Eelnõu järgi võib veose saatja vastutada ka veose saatedokumentide täitmise ja veose sõidukile paigutamise, kinnitamise või katmisega seotud nõuete rikkumise eest.

Kui autojuht on jätnud korduvalt raskete autoveoalaste õigusrikkumiste eest määratud trahvid tasumata ja on toime pannud uue raske autoveoalase rikkumise, võib politsei autojuhile aresti taotleda. See muudatus on eelnõu seletuskirja järgi oluline eelkõige välisriikide autojuhtide osas, kes jätavad suure osa trahvidest tasumata ja kellele täitemenetlus ei kohaldu.

Eelnõu menetlemisel võeti osaliselt arvesse huvigruppide muudatusettepanekuid.

Istungist võtsid osa Autoettevõtete Liidu direktor Villem Tori, Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni juhatuse liige Jaak Kivisild, Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsiooni peasekretär Katre Kasepõld, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter, sama osakonna veondus- ja liiklustalituse juhataja Hindrek Allvee ja juhtivspetsialist Eda Rembel.

Komisjon otsustas saata autoveoseaduse eelnõu (488 SE) Riigikogu täiskogu istungile teisele lugemisele 12. detsembril.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077