Sellel nädalal Tallinnas toimuval Euroopa lennundustaristu digiteerimise konverentsil tutvustatakse Euroopa lennuliikluse korraldamise üldkava ja selle tähtsust „Ühtse Euroopa Taeva“ kontseptsioonis, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.

- Kadri Simson Euroopa lennundustaristu digiteerimise konverentsil
- Foto: MKM
Ühtlasi otsitakse vastust küsimusele, kuidas tagada lennuliikluse korraldamise üldkava ja Euroopa lennundusstrateegia edukas koostöö.
„Kiirelt areneva tehnoloogia ajastul on digitaalsete lahenduste kasutamine möödapääsmatu ja enesestmõistetav. Kuid erinevate süsteemide koostoime sellistes ülemaailmsetes valdkondades nagu lennundus kätkeb endas nii suurt potentsiaali kui ka erakordselt keerukaid lahendamist vajavaid probleeme. Eesti kogemus digisfääris on tohutu väärtusega ning eesistumise raames on meil võimalus neid kogemusi Euroopaga jagada ja uusi lahendusi leida,“ sõnas majandus- ja taristuminister Kadri Simson konverentsi avamisel.
Konverentsi raames toimub lisaks eelpool mainitule ka lennunduse uue digitaalse ajastu väljakutsete ja võimaluste mõttevahetus valdkonnaliidritega, koos arutatakse SESARi projekti rolli lennunduse digiteerimises.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lennundustaristu digiteerimise konverentsi osavõtjateks on aeronavigatsiooniteenuse osutajad, tootjaorganisatsioonid, lennuväljade käitajad ja lennuettevõtjad, lennundusspetsialistid ning neid ühendavad organisatsioonid ja kutseliidud, poliitikakujundajad ja Euroopa Liidu institutsioonide esindajad, rahvusvaheliste organisatsioonide (EUROCONTROL, EASA, ICAO, CANSO) ning teiste rahvusvaheliste partnerite esindajad, liikmesriikide esindajad, meedia.
Üritus toimub Eestis Euroopa Liidu Nõukogu eesistuja korraldatavate ürituste raames ning korraldajateks on Eesti ning Euroopa Komisjon koos avaliku ja erasektori partnerluses ühisettevõte SESAR JU, kes on ka Euroopa lennuliikluse korraldamise üldkava täideviija.Projekt SESAR (Euroopa lennuliikluse uue põlvkonna juhtimissüsteemiga seotud teadusuuringute ja arendustegevuste projekt) kui ühtse Euroopa taeva algatuse tehnoloogiasammas on loodud eesmärgiga ühtlustada ja ajakohastada lennuliikluse korraldamist (ATM) Euroopas. Projekti eesmärgiks on töötada välja tulemuslik lennuliikluse korraldamise taristu, mis võimaldab lennutransporti ohutult, keskkonnasõbralikumalt ja soodsamalt käitada ning arendada.Ühtse Euroopa taeva algatuse eesmärk on Euroopa õhuruumi killustatust vähendades suurendada lennuliikluse korraldamise ja aeronavigatsiooniteenuste tõhusust. Käimasolev algatus on oma olemuselt üleeuroopaline ja avatud ka naaberriikidele.
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.