1. novembril alustas tööd maanteeinfokeskuse asemele tulnud liiklusjuhtimiskeskus, mis hakkab jaanuarist haldama ka teekasutustasude süsteemi.
Maanteeameti liiklusjuhtimiskeskuse põhifunktsioon on maanteealase teabe haldamine ja liiklusjuhtimisvõimekuse suurendamine maanteedel.
„Liiklusjuhtimiskeskuse eesmärk on anda liiklejatele operatiivset teavet riigiteede sõiduolude muutuste kohta ning hakata juhtima liiklust muutuva teabega liiklusmärkide abil. Lõppeesmärgiks on suurendada liiklejate ohutust ja vähendada liiklejate ajakulu,“ sõnas liiklusjuhtimiskeskuse juhataja Siim Vaikmaa pressiteates.
Vaikmaa sõnul kuulub liiklusjuhtimiskeskuse ülesannete hulka liikluspiirangute ja sõiduolude info kogumine, nende avalikustamine portaalis Tark Tee ning olulisemate liikluspiirangute kohta info edastamine meediaväljaannetesse. Lisaks tegeleb LJK eriveoste ja massipiirangute lubade väljastamisega.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Järgmisel aastal lisanduvad projekt Smart E67 raames rajatavate muutuva teabega märkide juhtimine, samuti liiklust jälgivate videokaamerate ning muude liikluskorraldusvahendite operatiivne juhtimine.
LJK haldab ka teekasutustasude süsteemi, mis rakendub alates 1. jaanuarist 2018.
Maanteeinfokeskus lõpetab oma töö senisel kujul ning teeinfo telefoni 1510 teenust pakub nüüdsest Häirekeskus. Häirekeskus võtab liiklejatelt vastu infot võimalike takistuste kohta teedel ning korraldab liiklusõnnetuste jmt info edastamise avalikkusele. Liiklejatele ei too infotelefoni teenusepakkuja vahetus kaasa muudatusi.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.