• 19.10.17, 16:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Majandusminister tutvustas riigi merenduspoliitika strateegilisi suundi

Majandus- ja Taristuminister Kadri Simson esitles valitsusele Eesti merenduspoliitika rakendusplaani 2020. aastani, mis aitab merendusvaldkondi arendada erinevate sektorite koostoimes nii, et Eesti oleks mereriigina võimalikult edukas.
Majandusminister tutvustas riigi merenduspoliitika strateegilisi suundi
  • Foto: Andres Haabu
„Merendusest sõltub suur osa Eesti majandusest, kuna umbes 60% Eesti ekspordist ja impordist toimub meritsi. Samuti võimaldab avatus merele koos asukohaga suurte kaubavoogude teel Eestil teenida olulist sissetulekut rahvusvahelisest kaubaveost, turismist ning kalandusest. See on aga võimalik ainult siis, kui otseselt merendusega seotud majandustegevust toetavad efektiivsed avaliku sektori teenused ja õiguslik regulatsioon, hea ettevalmistusega tööjõud, oskuste ja teadmiste üldine kõrge tase ning turuosaliste vaheline koostöö,“ selgitas minister Simson pressiteates.
Merenduspoliitika rakendusplaani üheks osaks on näiteks eesmärk saada võimalikult palju suuri kaubalaevu Eesti lipu alla seilama, mis omakorda aitab kasvatada merendussektori tööhõivet. „Selleks on aga vajalik laevandusettevõtete maksukeskkonna parandamine, mis soodustab laevade toomist Eesti lipu alla, samuti teise laevaregistri loomise vajaduse analüüsimine,“ täiendas Kadri Simson.
Eesti saaks pakkuda merendusvaldkonnas lisandväärtust ka laevaehituse ja -remonditeenuste kaudu. Eesti laevaehituse ja väikelaevaehituse üks eripäradest on, et toodangut tuleb turustada välisturgudel, kuna Eesti koduturg on väike. 2016. aastal tehtud uuringu kohaselt iseloomustab sektorit väga kiire lisandväärtuse kasv ja tugevnev tootearendus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eestis tegutseva 28 väikelaeva- ja laevaehituse ettevõtte lisandväärtus töötaja kohta oli 2015. aastal üle 34 tuhande euro, mis on üks Eesti sektorite suurimaid, samuti on märkimisväärne Eesti laevaehituse lisandväärtuse kasvutempo (140%, mis on viimase kümne aasta jooksul kahekordne kasv). Seejuures on sektoris hõivatud 400 töötajat.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele