Valitsus otsustas, et hiljemalt 2019. aasta 1. novembril hakkavad Eesti lipu all sõitvatele alustele kehtima maksuerisused, mis peaks kümne aasta pärast tooma riigi hingekirja üle saja aluse ning aastas kümnete miljonite eurode eest maksutulu.

- Laevade Eesti registrisse toomine on Naaberi sõnul alles esimene samm Eestis tugeva kaldasektori välja arendamiseks.
- Foto: Andras Kralla
Mis siis täpsemalt muutub? Esiteks korrigeeritakse meremeeste makstavat tulumaksu määra – Eesti lipu all sõitvate kauba- ja kruiisilaevadel töötavate isikute tulumaksubaasiks saab 750 eurot. Otsus, kas arvestada 750 eurolt tulumaksu tavapärased 20 protsenti või hoopis kohaliku omavalitsuse maksumäära järgi 11,6 protsenti, on veel valitsusel langetamata.
Samuti otsustas riik kehtestada erandi laevandussektori tööjõumaksudele – sotsiaalmaksu hakkab riik küsima kuni 750eurose maksulaeni. Ülejäänud summalt, mis tööandja töötajale palgana välja käib, sotsiaalmaksu maksma ei pea.Kolmandaks läheb seadusesse kirja ettepanek, et tööandja maksab töötaja eest edasi ainult pensionikindlustust tänase kehtiva määra järgi, milleks on 20%. Teise pensionisambasse hakkab tööandja maksma 4% ning töötaja ise 2%. Ühtlasi ei hakka tööandja maksma meremehe eest 13% palgast moodustavat ravikindlustust, vaid töötajal tekib võimalus osta endale riiklik ravikindlustus ise.Loe kõigist muudatustest pikemalt
Äripäevast.
Autor: Äripaev
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.