• 20.09.17, 10:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Merendussektori maksuerisused on tõeks saanud

Valitsus otsustas, et hiljemalt 2019. aasta 1. novembril hakkavad Eesti lipu all sõitvatele alustele kehtima maksuerisused, mis peaks kümne aasta pärast tooma riigi hingekirja üle saja aluse ning aastas kümnete miljonite eurode eest maksutulu.
Laevade Eesti registrisse toomine on Naaberi sõnul alles esimene samm Eestis tugeva kaldasektori välja arendamiseks.
  • Laevade Eesti registrisse toomine on Naaberi sõnul alles esimene samm Eestis tugeva kaldasektori välja arendamiseks.
  • Foto: Andras Kralla
Mis siis täpsemalt muutub? Esiteks korrigeeritakse meremeeste makstavat tulumaksu määra – Eesti lipu all sõitvate kauba- ja kruiisilaevadel töötavate isikute tulumaksubaasiks saab 750 eurot. Otsus, kas arvestada 750 eurolt tulumaksu tavapärased 20 protsenti või hoopis kohaliku omavalitsuse maksumäära järgi 11,6 protsenti, on veel valitsusel langetamata. 
Samuti otsustas riik kehtestada erandi laevandussektori tööjõumaksudele – sotsiaalmaksu hakkab riik küsima kuni 750eurose maksulaeni. Ülejäänud summalt, mis tööandja töötajale palgana välja käib, sotsiaalmaksu maksma ei pea.Kolmandaks läheb seadusesse kirja ettepanek, et tööandja maksab töötaja eest edasi ainult pensionikindlustust tänase kehtiva määra järgi, milleks on 20%. Teise pensionisambasse hakkab tööandja maksma 4% ning töötaja ise 2%. Ühtlasi ei hakka tööandja maksma meremehe eest 13% palgast moodustavat ravikindlustust, vaid töötajal tekib võimalus osta endale riiklik ravikindlustus ise.Loe kõigist muudatustest pikemalt Äripäevast.
Autor: Äripaev

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele