Tänasest algab Tallinnas kolm nädalat kestev täiselektrilise bussi katsetamise periood, mille käigus saab anda esimese hinnangu elektribusside sobivuse kohta suvistes tingimustes.

- Foto: Heija-Liis Ristikvi
Tallinna tegevlinnapeaTaavi Aasa sõnul on täiselektriline transport hetkel kiiresti arenemas. „Samas tuleks elektrijõul liikuvat bussi kindlasti ka talvistes tingimustes katsetada ja alles siis hinnanguid anda,“ ütles Aas ja lisas, et reisijate vedamine talvistes tingimustes ning pimedal perioodil kulutab kindlasti rohkem energiat kui katsesõidud augustikuiste mahedate ilmadega.

- Foto: Heija-Liis Ristikivi
Tallinna Linnatranspordi AS juhatuse esimehe Enno Tamme sõnul on tegemist olulise etapiga täiselektriliste busside rakendamisel Tallinna ühistranspordis. „Solaris Urbino 12 Electric on tehase demobuss, mida kasutatakse täiselektrilise bussi tehnoloogilise lahenduse tutvustamiseks ning sobivuse hindamiseks kohalikes oludes. Bussi pikkus on 12 meetrit, laius 2,55 meetrit ja kõrgus 3,25 meetrit. Istuma mahub 30 ning seisma 45 sõitjat. Laadimisel kasutatakse nn plug in ehk üleöö laadimist. Standardvarustusse kuulub konditsioneer.
Täiselektriline buss on Tamme sõnul Euroopa linnades siiski alles kõrvaline nähtus. "Elektribusse on kõik tänased elektribusside tootjad kokku suutnud Euroopas müüa umbes 200 eksemplari. Kui Tallinna busside kogu park elektriliste vastu välja vahetada tuleks osta 550 bussi ja rajada akude laadimise taristu.“
Artikkel jätkub pärast reklaami

- Foto: Heija-Liis Ristikivi
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.