Hiina laevandusettevõte Cosco Shipping Holdings tegi ettepaneku konteinervedusid korraldava Orient Overseasi ülevõtmiseks – tehingu teostumisel saaks Coscost suuruselt maailma kolmas laevandusettevõte.
Cosco pakkus Orientis 69protsendilist osalust omavale Tung Chee-Hwa perekonnale nende ettevõtte eest 6,3 miljardit naela. See tähendaks, et iga Orienti aktsionär saaks 78,67 dollarit aktsia kohta ehk 31 protsenti rohkem võrreldes praeguse turuhinnaga.
Orienti omanikud on müügiga nõus ning nüüd peab selle heaks kiitma veel Hiina konkurentsiamet.
Orienti aktsia tõusis uudise peale 25 protsenti, mis on ühtlasi suurimaks tõusuks kaheksa aasta jooksul Hong Kongi börsil. Cosco aktsia kerkis seejuures 8,1 protsenti.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Tegemist on mõlema poole jaoks sobiva tehinguga,“ ütles laevanduskonsultatsioonidega tegeleva büroo direktor Han Ning Bloombergile. „Cosco saab kasu Orienti kohalolekust Austraalias ja USAs ning ülevõetava ettevõtte efektiivsusest.“
Coscol on praegu 8,4 protsenti turuosast, samas kui Orienti käes on 3,2protsendiline turuosa.
Ühinemise eelselt asus kolmandal kohal Hapag-Lloyd, samas kui maailma suurimaks laevandusettevõtteks on taanlaste Maersk. Esikolmikusse kuulub veel ka Mediterraen Shipping Company ning neljandale kohale jääb ühinemise-eelsetel andmetel prantslaste CMA CGM Group.
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.