• 10.07.17, 18:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hiinas luuakse maailma üht suurimatest laevandusettevõtetest

Hiina laevandusettevõte Cosco Shipping Holdings tegi ettepaneku konteinervedusid korraldava Orient Overseasi ülevõtmiseks – tehingu teostumisel saaks Coscost suuruselt maailma kolmas laevandusettevõte.
Hiinas luuakse maailma üht suurimatest laevandusettevõtetest
  • Foto: Pixabay
Cosco pakkus Orientis 69protsendilist osalust omavale Tung Chee-Hwa perekonnale nende ettevõtte eest 6,3 miljardit naela. See tähendaks, et iga Orienti aktsionär saaks 78,67 dollarit aktsia kohta ehk 31 protsenti rohkem võrreldes praeguse turuhinnaga.
Orienti omanikud on müügiga nõus ning nüüd peab selle heaks kiitma veel Hiina konkurentsiamet.
Orienti aktsia tõusis uudise peale 25 protsenti, mis on ühtlasi suurimaks tõusuks kaheksa aasta jooksul Hong Kongi börsil. Cosco aktsia kerkis seejuures 8,1 protsenti.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Tegemist on mõlema poole jaoks sobiva tehinguga,“ ütles laevanduskonsultatsioonidega tegeleva büroo direktor Han Ning Bloombergile. „Cosco saab kasu Orienti kohalolekust Austraalias ja USAs ning ülevõetava ettevõtte efektiivsusest.“
Coscol on praegu 8,4 protsenti turuosast, samas kui Orienti käes on 3,2protsendiline turuosa.
Ühinemise eelselt asus kolmandal kohal Hapag-Lloyd, samas kui maailma suurimaks laevandusettevõtteks on taanlaste Maersk. Esikolmikusse kuulub veel ka Mediterraen Shipping Company ning neljandale kohale jääb ühinemise-eelsetel andmetel prantslaste CMA CGM Group.
Allikas: Äripäev

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele