Eestist pannakse saadetisi teele 97% maailma riikidesse. Omniva koostas edetabeli, kuhu eestlased kõige enam pakke ja kirju saadavad.

- Enim pakke ja kirju liigub Saksamaale, Suurbritanniasse, USAsse ja Soome.
- Foto: Andres Haabu
Omniva pakiäri valdkonna juhi Sten Argose sõnul kasvad e-kaubandus, eriti piirideülene e-kaubandus tohutu kiirusega. “Kuigi välismaalt Eestisse saabuvate pakkide hulk on suurem, siis saadetakse ka meilt välismaale märkimisväärsetes kogustes saadetisi,“ märkis Argos. Kui suur osa välismaised pakke tuleb Eestisse Hiinast, siis Eestist liigub kõige rohkem pakke Saksamaale, Suurbritanniasse ja Soome.
Pakke saadeti Eestist 73 erinevasse riiki ning ligi pooled välismaale saadetud pakkidest lähevad nelja kõige populaarsemasse riiki – Saksamaale, Suurbritanniasse, Soome ning Ameerika Ühendriikidesse. „Kõige populaarseimaks sihtriigiks on Eesti pakisaajate jaoks Saksamaa, kuhu suundub ligi viiendik kõigist välismaale saadetud pakkidest,“ selgitas Argos.
Pakkide TOP10 sihtriiki:
1. Saksamaa
2. Suurbritannia3. Soome4. USA5. Venemaa6. Rootsi7. Taani8. Prantsusmaa9. Itaalia10. Norra
Maailma mastaabis on aga Omniva märkimisväärseimaks tulemuseks vahendada 3% Hiinast väljuvatest saadetistest. Just nii palju Hiina piiriülesest e-kaubandusest moodustasid Post11 poolt möödunud aastal vahendatud ligi 40 miljonit saadetist. 2015. aastal oli Hiina e-kaubanduse maht 703 miljardit eurot. “Arvestades Post11 kasvuprognoose vahendame tulevikus veelgi suuremat osa kogu maailma e-kaubandusest,” rääkis Argos.
Kuigi kirjamahud on aasta-aastalt langustrendis, saadetakse kirju laiaulatuslikumalt üle maailma. Nimelt saadeti tähtkirjasid Eestis möödunud aastal 191 erinevasse riiki, sealhulgas eksootilistesse sihtkohtadesse nagu näiteks Vanuatu, Põhja-Mariaanid ning Mikroneesia. Populaarseimad sihtkohad on aga samad, mis pakkide puhulgi.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.