Rahandusministeerium esitab valitsuskabinetile otsustamiseks ettepaneku, millega kaoks seni kehtinud firmaautode erisoodustuse maksimaalne piirmäär 256 eurot kuus ning see asendatakse sõiduauto võimsusest lähtuva arvestusega, kirjutab ERR.
Uueks erisoodustuse aluseks saab 1,96 eurot kilovati kohta, mis väheneb 25 protsendi võrra, kui sõiduauto või väikekaubik (N1 kategooria) on üle viie aasta vana.
Kilovatipõhist arvestust eelistab rahandusministeerium analüüsidele tuginedes, sest on leitud, et sõiduki võimsus korreleerub selle väärtusega väga suures ulatuses.
Ühtlasi muutuks see ainukeseks võimaluseks erisoodustust deklareerida, kui sõiduauto on käibemaksuseaduse mõistes segakasutuses. Tööandja sõiduautodest valdava enamuse jaoks (ligi 70 protsenti) muutub uus kuumäär senisest soodsamaks, arvutuste põhjal kohati isegi üle 60 protsendi, ja maksukohustuse täitmine lihtsustub.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lisaks tühistataks nii ettevõtluses kui ka isiklikel eesmärkidel kasutatava sõiduauto puhul kohustus pidada kõikide töösõitude lõikes detailset arvestust - kaob kohustus pidada erasõitude jaoks sõidupäevikut, sest varasemast selgema erisoodustuse aluse arvutamisega puudub vajadus erasõitude üle kilomeetripõhise arvestuse pidamiseks.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.