Kojukande konkurents on nii karmiks läinud, et riigifirma Eesti Post üritab konkurentsiameti abiga oma põhirivaalile Express Postile selgeks teha, et nad käituksid nii, nagu turgu valitseva ettevõtte seisund ette näeb, kirjutab Äripäev.

- Juhatuse liikme Asi Arumeele sõnul soovitakse võrdset konkurentsi.
- Foto: Meeli Küttim
Eesti Post esitas 21. jaanuaril konkurentsiametile kaebuse linnapiirkonnas perioodika kojukandeturul turgu valitseva Express Posti peale, mis ei käitu seaduslikult, sest veab samasse kontserni kuuluvaid väljaandeid tunduvalt soodsamalt kui teisi väljaandeid.
Eesti Post tõi kaebuses välja kolm punkti, kus Express Post on nende arvates rikkunud konkurentsiseaduse paragrahvi 16 nõudeid – et Express Post kohtleb äripartnereid ebavõrdselt nii kojukande kui ka tellimuste vastuvõtmise turul ning rakendab ebaõiglasi hinnatingimusi.
Eesti Posti juhatuse liikme, logistikadivisjoni juhi Ansi Arumeele kinnitusel konkureerivad nad Express Postiga kolmes postiteenuse põhivaldkonnas: perioodika kojukandel, perioodika tellimuste vastuvõtmisel ja kirjateenustes. „Postiteenuste turud on Eesti väiksuse tõttu väga piiratud ja need on languses ehk turumaht jääb vähemaks ning konkurents aina pingestub. Me esitasime kaebuse, sest tahame, et turuosalistel oleksid võrdsed tingimused, et me mõlemad käituksime samade reeglite järgi,“ põhjendas Arumeel kaebuse esitamist.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.