Iiri odavlennufirma Ryanair on tõestanud end väärilise vastasena teistele Euroopa lennufirmadele, kirjutab AeroTime, lükates esikohalt seni turgu valitsenud Lufthansa.

- Lufthansa kaotas oma positsiooni Euroopa suurima lennufirmana Ryanairile.
- Foto: Erik Prozes
Lufthansa vedas 2016. aastal 109,7 miljonit reisijat, Ryanair, kes meelitab kliente odavate lennupiletitega, aga 117 miljonit. Võrreldes eelmise aastaga on Ryanairiga reisijate arv kasvanud 15%.
Ka teised Euroopa odavlennufirmad kasvasid eelmisel aastal kiiresti: Wizz Air kasvatas reisijate arvu 2015. aastaga võrreldes 19% jagu, 22,7 miljonini. Skandinaavia ettevõte Norwegian Air Shuttle vedas eelmisel aastal kokku 29 miljonit reisijat, mis tähendas 14-protsendilist kasvu 2015. aastaga võrreldes.
Karmile konkurentsile vaatamata on Lufthansa endiselt Euroopa suurim lennukompanii käibe poolest, sest opereeritakse rohkem pikamaalende kui konkurendid ning toitlustus ja õhusõidukite hooldus majandatakse samuti ise.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.