Konteinerrong, mis saadeti Yiwu Xi jaamast teele 1. jaanuaril, peaks eeldatavasti jõudma Barkingu jaama Ida-Londonis 18. jaanuaril, kirjutab Railway Gazette.

- Konteinervagunid Duisburgi jaamas Saksamaal.
- Foto: DB
Kui eelmise aasta lõpul saadeti samast Ida-Hiina Zhejiangi provintsist, Yiwu linnast esimene rong Riiga, siis käesoleva aasta algul katsetatakse rongi saatmist otse Londonisse.
Teenust korraldab Yiwu Timex Industrial Investment Co, mis on veoteenuseid Euroopasse pakkunud 2015. aastast alates: Hiinast Duisburgi Saksamaal ja Madridi Hispaanias. Suurbritannia on kaheksas riik ja London 15. linn, mis lisatakse Hiina – Euroopa raudteevõrgustikku. Hiina ettevõtte partner Suurbritannias on One Two Three Logistics, mida toetab Brunel Project Cargo.
12 000-kilomeetrine trass jookseb läbi Kasahstani, Venemaa, Valgevene, Poola, Saksamaa, Belgia, Prantsusmaa ja Eurotunneli. Konteinerid laaditakse 1520 mm rööpmelaiusega raudteele ümber Hiina – Kasahstani piiril ning Euroopa laiusega rööbastele Valgevene – Poola piiril. Kui esimene katse õnnestub, pannakse rongid Hiina ja Inglismaa vahele sõitma kord nädalas kolmeks-neljaks kuuks, et hinnata turgu.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Teenuse sihtturuks peetakse kallimate kaupade saatjaid, kelle tootevalikus on näiteks autoosad, elektroonika ja toit. Samuti pakub see odavamat alternatiivi lennutranspordile saadetiste puhul, mis ei ole tootmise hilinemise tõttu jõudnud planeeritud laevale ja millel ei ole võimalik oodata järgmise laeva väljumist.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.