Kui algselt plaanis uus võimuliit maksustada autosid võimsuse ehk kilovatipõhiselt, siis nüüdseks on rahandusministeerium kavandamas riigilõivu vastavalt CO2 heitele, kirjutas ERR.
Koalitsioonileppe kohaselt kehtestatakse sõiduautode registreerimise tasu, millega valitsus loodab riigieelarvesse teenida ligi 14 miljonit eurot lisatulu. Selleks diferentseeritakse riigilõiv vastavalt autode CO2 heitele, et soodustada keskkonnasõbralike sõidukite eelistamist. Valitsuskabinetis neljapäeval alanud arutelu, kuidas seda täpselt teha, jätkub järgmisel nädalal,
vahendas ERR.Rahandusministeeriumist öeldi ERRile, et lõivu suurused olenevalt sõiduki heitest on alles kalkuleerimisel.
CO2 põhist maksustamist on kilovatisest arvestusest mõistlikumaks pidanud ka
autode müügi- ja teenindusettevõtete liidu tegevjuhi Sulev Narusk. Ta kirjutas Äripäevas, et maksumuudatus peaks sobituma tänapäevase mõttemaailmaga ja moodsate sõiduvahenditega (elektriautod, hübriidid) ning arvestama ka keskkonnaalaste väärtustega. Maksudega ei tohi asuda diskrimineerima keskkonnasõbralikke elektriautosid või hübriide, mis on tihti võimsamad kui nn tavaline auto. Esialgu väljatoodud plaan oli tema sõnul selles mõttes selgelt vaenulik.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.