• 02.12.16, 15:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Automaks tuleb heitgaasipõhine

Kui algselt plaanis uus võimuliit maksustada autosid võimsuse ehk kilovatipõhiselt, siis nüüdseks on rahandusministeerium kavandamas riigilõivu vastavalt CO2 heitele, kirjutas ERR.
Automaks tuleb heitgaasipõhine
  • Foto: Julia-Maria Linna
Koalitsioonileppe kohaselt kehtestatakse sõiduautode registreerimise tasu, millega valitsus loodab riigieelarvesse teenida ligi 14 miljonit eurot lisatulu. Selleks diferentseeritakse riigilõiv vastavalt autode CO2 heitele, et soodustada keskkonnasõbralike sõidukite eelistamist. Valitsuskabinetis neljapäeval alanud arutelu, kuidas seda täpselt teha, jätkub järgmisel nädalal, vahendas ERR.
Rahandusministeeriumist öeldi ERRile, et lõivu suurused olenevalt sõiduki heitest on alles kalkuleerimisel.
CO2 põhist maksustamist on kilovatisest arvestusest mõistlikumaks pidanud ka autode müügi- ja teenindusettevõtete liidu tegevjuhi Sulev Narusk. Ta kirjutas Äripäevas, et maksumuudatus peaks sobituma tänapäevase mõttemaailmaga ja moodsate sõiduvahenditega (elektriautod, hübriidid) ning arvestama ka keskkonnaalaste väärtustega. Maksudega ei tohi asuda diskrimineerima keskkonnasõbralikke elektriautosid või hübriide, mis on tihti võimsamad kui nn tavaline auto. Esialgu väljatoodud plaan oli tema sõnul selles mõttes selgelt vaenulik.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.25, 15:43
Millist ladu finantsjuht eelarvesse tahab?
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele