USA lennukitootja Boom loodab varsti turule tulla ülehelikiirusel lennukitega. 10 teraslindu on juba broneerinud miljardär Richard Bransonile kuuluv Virgin Airlines.

- Ülehelikiirusel lendava lennuki prototüüp
- Foto: Boom Technologies
Boom on teada andnud, et plaanib oma lennukeid testima hakata järgmise aasta lõpus, ent päris ülehelikiirusel lennukid testlendudel veel ei lenda. Selgub, et praegu pole tootmises veel sobivat mootorit, mis sobiks kokku Boomi lennukiga. Seetõttu prognoosib ettevõte, et ilmselt läheb veel umbes 10 aastat, mil lennukid igapäevasesse kasutusse jõuavad, kirjutab Financial Times. Kui kõik plaanid teoks saavad, peaks Boomi lennukiga saama Londonist New Yorki lennata 3 tunni ja 15 minutiga.
Selle aasta alguses teatas ka Nasa, et plaanib disainida ülehelikiirusel lennuki. Esialgsete plaanide kohaselt on teraslinnul pikk nina, mis peaks aitama kaasa sellele, et kui lennuk ületab helikiiruse, ei sega plahvatust meenutav heli reisijaid nii palju kui varem. Sarnase plaaniga on tulnud välja teinegi USA ettevõte Aerion.
Ülehelikiirusel lendamine seostub enamikule Concorde’idega, mis olid töös aastail 1976-2003. Concorde’ide kered valmistatud alumiiniumist, tänapäeva võimalused pakuvad aga laiemat materjalide ampluaad ning kasutusel on näiteks süsinikkiud, mis muudavad ülehelikiirusel lendamise mugavamaks. Samuti on lennukite kered muutunud voolujoonelisemaks ning see aitab kaasa kütuse säästmisele.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.