Rail Baltic on tulevikuprojekt, usub Siim Kallas, endine peaminister ja Euroopa Komisjoni asepresident kindlalt.
Reformierakonna auesimees selgitab Postimehele kirjutatud arvamusloos, et Rail Balticu projekti on panustatud tohutult aega ja energiat ning selle läbisurumine Euroopa Parlamendis ei olnud sugugi lihtne, kuna liikmesriigid ei ole huvitatud piiriülestest projektidest. Kõige selle taustal ei näe ta võimalust projektist loobumiseks.
„Eestis räägitakse hirmulugusid, kuidas euroraudtee kaasrahastamise vajadus jätab kõik muud vajadused nälga,“ taunib Kallas vastaste argumente. „Mingid ebamäärased ettekujutused kauge tuleviku riigieelarvetest ei asenda suure tulevikuprojekti elluviimist täna.“
Lisaks on Kallas veendunud, et projektist loobumine oleks kasulik ainult Venemaale: „Kui Rail Balticu ehitust õnnestub nurjata, arvan teadvat, kes ja kus avavad šampanjapudelid.“
„Kui otsused on tehtud, tuleb need ellu viia,“ kirjutab ta. „Maja ehitamise saab pooleli jätta, aga projekti ei saa enam töö käigus kapitaalselt muuta.“
Loe kogu arvamuslugu
Postimehest.
Arutelu Rail Balticu üle tule kuulama
Logistika Aastakonverentsile, mis toimub juba homme ja kuhu saab registreeruda
siin.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Rahvusvahelised konsultatsiooniettevõtted Civitta Eesti AS ja DB Engineering & Consulting alustasid Rail Baltic Muuga multimodaalse kaubaterminali tehnoloogiliste ja ruumiliste vajaduste analüüsi läbiviimist, mille eeldatav valmimise tähtaeg on september 2017.
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.