Äripäeva sõsarleht Delovõje Vedomosti küsis Eesti Raudtee nõukogu endise esimehe ja transiidieksperdi Raivo Vare käest ühe lihtsa küsimuse: kas meile on Rail Balticu projekti vaja?

- Raivo Vare
- Foto: Andras Kralla
Lühidalt sellele küsimusele Varel vastata ei õnnestunud. Tema pikast ja argumenteeritud vastusest jääb aga vägisi mulje, et ühise raudtee rajamisel on kolm Balti riiki sattunud tegelasteks Ivan Krõlovi valmi „Luik, haug ja vähk“.
Esitan teile lihtsa küsimuse: Rail Baltic – kas meile on seda projekti vaja?
Vastus teie küsimusele on selline: jah, on vaja. Kuid küsimus on, millisel kujul.
Ja millisel siis?
See projekt sõltub Euroopa rahadest, mille saamise tingimused on ammu paigas. Kui muuta tingimusi, tähendab see projekti külmutamist aastateks. Muide, meil pole selle pärast vaja muretseda, selle töö teevad ära leedukad, nemad saboteerivad projekti täiskäigul.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Rahvusvahelised konsultatsiooniettevõtted Civitta Eesti AS ja DB Engineering & Consulting alustasid Rail Baltic Muuga multimodaalse kaubaterminali tehnoloogiliste ja ruumiliste vajaduste analüüsi läbiviimist, mille eeldatav valmimise tähtaeg on september 2017.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.