Belgias hakkab alates 1. aprillist üle 3,5-tonnistele sõidukitele kehtima osadel teedel teemaks.
Kilomeetripõhine teemaks kehtestatakse kõigile üle 3,5-tonnistele sõidukitele. Erandiks on kaitseväe, pääste, politsei jt sõidukid, samuti meditsiiniliseks otstarbeks mõeldud sõidukid ja põllumajanduses ja metsanduses kasutatavad sõidukid, mis liiguvad teedel lühematel marsruutidel. Maksulise teedevõrgu kaardi leiab
ERAA leheküljelt.
Sõltuvalt piirkonnast, sõiduki massist ja mootori euronormist on kilomeetritasu 0,074 – 0,292 eurot. Teemaksu kehtestamise järel on kõigil Belgia teedel liikuvatel üle 3,5-tonnistel sõidukitel kohustuslik omada pardaseadet OBU. Pardaseade peab olema isegi juhul, kui maksulisi maanteid ei kasutata. OBU kasutamiseks on vaja maksta 135 eurone deposiit, mis tagastatakse paradaseadme tagastamisel.
Teemaksu tasumise kontroll toimub nii signaalsilla kui ka teedel mobiilselt. Trahv teemaksu tasumata jätmise eest on kuni 1000 eurot.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: Tanel Raig, logistikauudised.ee toimetaja
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.