Tallinki suuromaniku Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt kinnitas, et ettevõte on endiselt Estonian Airist huvitatud, kuigi Euroopa Komisjon hindab juba kolmandat aastat, kas ettevõttesse tehtud riigi rahasüstid olid kooskõlas riigiabi reeglitega ja kas restruktureerimisplaan on piisavalt elujõuline.
Hanschmidt rääkis
Õhtulehele, et nende tingimused on samad: vanu võlgu nad kinni ei maksa, riigi antud nö laen tuleb maha kanda ja nemad alustavad nullbilansiga firmast.
"Veel oleme valmis seda tegema," ütles Hanschmidt. "Üle aasta on möödas ajast, mil üldse otsustasime Estonian Airi investeerida. See pole ilmatu pikk aeg, aga siiski. Kui veel oodata, siis peaks muidugi üle vaatama investeerimisplaanid ja ega me päris kümmet aastat ka ootama jää."
Infortar teatas läinud sügisel, et omandab Estonian Airis enamusosaluse, kui Euroopa Komisjon tunnistab lennufirmale antud riigiabi seaduslikuks ning riik võlad maha kannab.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: aripaev. ee
Seotud lood
Estonian Airi nõukogu kinnitas Euroopa Komisjonile esitatava täiendatud restruktureerimiskava, mille heakskiitmine loob eeldused Infortar Grupi kaasamiseks lennufirma enamusaktsionärina.
Kui Euroopa Komisjon otsustab, et riigilt Estonian Airile antud abiraha pole reeglitega kooskõlas, peab lennufirma tegevuse lõpetama, sest ei suuda riigiabi tagasi maksta ja seetõttu asutab riik uue rahvusliku lennufirma.
SAS müüb Estonian Airi osaluse Infortarile. Tehingut veel tehtud pole, ent osapooled on kokkuleppele jõudnud.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.