Eesti Posti müügiks on parim aeg

Eesti Posti nõukogu endine liige Olle Koop kommenteerib Eesti Posti olukorda.

Eesti Posti müügiks on mitmel põhjusel ideaalne aeg. Ettevõte on ilmselt saavutanud maksimaalse võimaliku efektiivsuse, mis on riigi omanduses võimalik – oleks võinud müüa ka tunduvalt varem, kuid siis oleks suurest efektiivsuse kasvust võidu saanud juba ostja.

Ettevõte on viimaseid aegu sisuliselt monopoolses seisus vähemalt veel mõne üksiku (põhiliselt hääbuva) teenusega. Eesti Posti ülesandeks pole tagada riigi (muid) funktsioone peale seejuures samuti n.ö vabatahtliku konkursiga enda le “võidetud” universaalteenuse pakkumise.

Kohustuslik universaalne postiteenus ei ole enam sama oluline, kui see oli enne telefoni- ja internetiside levikut. Veidi utreerides: mitte keegi ei kasuta tavaoludes operatiivse või strateegilise info edastamiseks klassikalist postiteenust. Ettevõte on sisuliselt patiseisus – liiga väike, et olla rahvusvaheliselt tugev, ja liiga suur, et leppida vaid Eesti turuga. Näiteks Rootsi riikliku postiettevõtte väikese konkurendi käive oli suurem kui Eesti Postil. Ettevõtte perspektiiv võiks olla mõne suurema Euroopa ITja -logistikaettevõtte strateegiline partner.

Riigil on just praegu õige aeg teha exit veel hetkel, kus Eesti Postil on midagi head pakkuda. Tulevikus on kaks stsenaariumi: kas ettevõte kaotab oluliselt väärtust või suudab jääda elektrooniliste teenuste abil pinnale ning muutuda väärtuslikumaks. Kuid riskikapitalism pole ilmselt investeerimisvõimalus, mida riik peaks kasutama.

Jaga lugu:
Seotud lood
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Ana Tilkson
Ana TilksonReklaamimüügi projektijuhtTel: 545 60 150