Eesti Posti müügiks on mitmel põhjusel ideaalne aeg. Ettevõte on ilmselt saavutanud maksimaalse võimaliku efektiivsuse, mis on riigi omanduses võimalik – oleks võinud müüa ka tunduvalt varem, kuid siis oleks suurest efektiivsuse kasvust võidu saanud juba ostja.
Ettevõte on viimaseid aegu sisuliselt monopoolses seisus vähemalt veel mõne üksiku (põhiliselt hääbuva) teenusega. Eesti Posti ülesandeks pole tagada riigi (muid) funktsioone peale seejuures samuti n.ö vabatahtliku konkursiga enda le “võidetud” universaalteenuse pakkumise.
Kohustuslik universaalne postiteenus ei ole enam sama oluline, kui see oli enne telefoni- ja internetiside levikut. Veidi utreerides: mitte keegi ei kasuta tavaoludes operatiivse või strateegilise info edastamiseks klassikalist postiteenust. Ettevõte on sisuliselt patiseisus – liiga väike, et olla rahvusvaheliselt tugev, ja liiga suur, et leppida vaid Eesti turuga. Näiteks Rootsi riikliku postiettevõtte väikese konkurendi käive oli suurem kui Eesti Postil. Ettevõtte perspektiiv võiks olla mõne suurema Euroopa ITja -logistikaettevõtte strateegiline partner.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Riigil on just praegu õige aeg teha exit veel hetkel, kus Eesti Postil on midagi head pakkuda. Tulevikus on kaks stsenaariumi: kas ettevõte kaotab oluliselt väärtust või suudab jääda elektrooniliste teenuste abil pinnale ning muutuda väärtuslikumaks. Kuid riskikapitalism pole ilmselt investeerimisvõimalus, mida riik peaks kasutama.

Seotud lood

Uudised
  • 02.09.15, 11:18
Postkontor on muutunud eelkõige paki saamise kohaks
Eesti inimesed käivad postkontoris peamiselt pakke kätte saamas, võimaluse korral eelistavad nad pakiautomaati, selgub hiljutisest TNS Emori postivõrgu kasutamisharjumuste uuringust.
Arvamused
  • 13.08.15, 16:35
Milleks müüa lüpsilehma?
Keskerakonna fraktsiooni juhi Kadri Simsoni arvates muudaks erakapitali kaasamine Eesti Posti (Omnivasse) postiteenused kallimaks ja kahandab teenuseid, mida postifirma maal pakub.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Alltoursi omanikud on aru saanud, et vanade ja logisevate bussidega enam ellu ei jää. Sestap on investeeringud uutesse bussidesse väga olulisel kohal.
TOP
  • 17.10.25, 14:24
Sõitjateveo TOP: juhuvedudega tegelev Pärnu perefirma lükkas Lux Expressi troonilt
Laev antakse uuele omanikule üle oktoobris.
Uudised
  • 14.10.25, 11:30
Tallink müüs kaubalaeva Sailor oma konkurendile
BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Kriisilogistika päeval juttu juhtinud Autoettevõtete Liidu tegevjuhi Kersten Kattai sõnul sai ta küll paljudele küsimustele vastused, kuid mitte päris kõikidele. Mis tähendab, et samalaadne üritus tuleks muuta traditsiooniks.
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele