Autor: Tanel Raig • 13. august 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kosmosetehnoloogia lahendab veokite käivitusprobleemid

Superkondensaatorite tootja Skeleton Technologies lõi kõrgtehnoloogilise veoautode käivitusmooduli, mis aitab sõidukit käivitamise sõltumata ilmastikuoludest ja ka tugevate miinuskraadide juures.

?Tehnoloogia lubab teha lõpu kulukatele seisakutele, millega veoautojuhid ja sõidukipargi operaatorid tühjade akude tõttu sageli kokku puutuvad. Skeletoni uus 24-voldine veokite käivitusmoodul (SkelStart ESM) põhineb patenteeritud superkondensaatorite tehnoloogial, mis algselt arendati välja Euroopa Kosmoseagentuurile ning on leidnud kasutust alates autotööstusest lõpetades vooluvõrkudega. SkelStart ESM on ka esimene Euroopa turule loodud omalaadne seade, mis sobib Euroopa sõidukitega ja mida saab kergesti paigaldada akutootjate seas laialt levinud D02 kastitüüpidesse.

Eesti ekspedeerimise ja - logistikaettevõtte Mareen OÜ juht Priit Tamme on testiperioodi järgselt tulemusega rahul ning plaanib paigaldada uue tehnoloogia kogu sõidukipargile.

Ka väliskliendid on toote omaks võtnud. Strasbourgis paiknev Prantsuse hübriidveokite tootja Adgero juhatuse esimees Mack Murray sõnul sai määravaks asjaolu, et Skeletoni SkelStart ESM on esimene toode, mis vastab Euroopa D02-mõõdu.

Skeleton reageeris uue toote turule toomisega konkreetsele lahendust vajavale probleemide veoki- ja autotootjate ning transpordiäri valdkonnas.

Tootja hinnangul saavad veoautode omanikud ja suurte sõidukiparkide operaatorid oluliselt tõsta oma äri tõhusust.

SkelStart ESM kasutab oma tööks superkondensaatoreid, mis on ülimalt tõhusad ja suudavad tagada plii-akudest oluliselt suurema vooluenergia. Samuti saab neid laadida ja tühjendada miljoneid kordi, võimaldades akudest kuni 500 korda pikemat kasutusiga. Seade on veokijuhtidele eriti oluline just külmemates kliimades – antud tehnoloogia on võimeline töötama miinimumtemperatuuril kuni -65 °C. Kasutades superkondensaatoreid mootori käivitamiseks, on plii-akud vajalikud ainult väikese võimsusega koormuste puhul, kui mootor on käivitunud ja töötab. See omakorda pikendab akude eluiga ja vähendab kulusid.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077