Bussiturg avaneb šotlase Brian Souteri odavbussifirmaga ebavõrdseks võitluseks, ütles ASi Sebe tütarettevõtte Eesti Buss juht Gunnar Obolenski. Võitluses jäävad Obolenski hinnangul ellu vaid tugevamad.
“Kõigil ei ole tagataskus miljardeid, et mitu aastat miinusega sõita. Saame ju aru, et tegelikult ei ole võimalik ühe euroga kasumlikult sõita. Pigem toimub turu väljasuretamine selleks, et kui kõik on asjad kokku pakkinud, hakata kasumit teenima,” rääkis Obolenski uuest konkurendist.
Obolenski on siiski konkurentsi elavnemise poolt, sest see muudab bussisõidu kvaliteetsemaks. “Tugevamad jäävad ellu, nõrgematel on vaja rohkem trenni teha, et tugevamaks muutuda või kõrvale astuda.”
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Jant Šoti odavbussifirma Superbusi liiniloa taotlusega on läinud nii kaugele, et Superbus uurib loa saamise üle otsustama pidanud maanteeameti reedese koosoleku protokolli. Õigust reisijaid vedada pole neil veel ikka.
Eesti odavbussifirma Simple Expressi bussidega on esimese tegevusaasta jooksul sõitnud 265 000 reisijat.
Bussifirmad loodavad, et ühistranspordiseaduse muudatused teevad liinide avamise konkurentide kõrval lihtsamaks. Eelistatud on kaugliinide käikupanek.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.