Soome ja Poola bussiveoturul jõuliselt toimetav šotlasest miljardär Brian Souter on astunud esimesed sammud ka Eestis, kirjutas Äripäev.
Oktoobri alguses hakkavad kehtima riigikogu eelmise koosseisu vastu võetud ühistranspordiseaduse muudatused ning see avab turu kommertsveoliinidele. Aprillis registreeriti äriregistris Bus Transport Holding OÜ, mille juhatuses on Souteri osalusega Poola Polski Busi ja Soome Onnibussiga seotud inimesed.
Soomes aastakümnetega välja kujunenud traditsiooniline pereettevõtlusel põhinev bussiliiklus löödi segamini üliodava piletihinnaga.
Hansabuss ASi omanik Neeme Tammise arvates võiks uut tegijat eelkõige huvitada Tallinna–Tartu liin ning rahvusvahelised Tallinna–Riia ja Tartu–Riia liin.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: Alyona Stadnik, Koit Brinkman
Seotud lood
Eesti bussifirmade turule on peagi lisandumas uus tegija, mis tõenäoliselt alustab esimese liiniga Pärnu-Tallinna vahel, konkureerides seal peamiselt rongidega, mis täna nii piletihinnas kui ka sõiduajas bussidele alla jäävad, vahendas kasulik.delfi.ee.
Eesti esimene odavbussifirma Simple Express, mis seni on sõitnud Tallinnast Tartusse ja Narva, langetab bussipiletite hinna ühe euroni ning laieneb kõikidesse suurematesse linnadesse.
Juuni lõpus tuleb Hugo Osulale kuuluv odavbussifirma Simple Express turule uudse lähenemisega, mis kätkeb endas üheeuroseid bussipileteid, tsoonipõhist hinnastamist ja maksimumhinda.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.