Läti sadamate Transiidi ja Logistika Nõukogu kinnitas riigi sadamate arenguprogrammi aastateks 2014-2020, mis näeb ette kaubakäive suurenemist Riia sadamas kuni 49 miljoni tonnini aastaks 2020, Liepaja sadamas 12 miljoni tonnini ja Ventspilsi sadamas 30 miljoni tonnini, kirjutas Baltic Course.
Sadamate tulemustele võivad mõju avaldada erinevad ettearvamatud väispoliitilised ja majanduslikud faktorid. Teiseks oluliseks teguriks on Läänemere idaranniku sadamate kasvav konkurents. Oluline on investeerida sadamate vesiehitiste rekonstrueerimisse, mis tagaks laevaliikluse turvalisuse. Siiani on laevade ohutus ning vajalikud süvendustööd jäänud unarusse, mis aga mõjutab negatiivselt kaubakäivet. Oluline on ka keskkonna säästlikkus.
Eelmisel aastal käsitleti Riia sadamas 41,08 miljonit tonni kaupa, mis 15,8 protsenti rohkem kui 2013.aastal. Ventspilsis olid need näitajad vastavalt 26,2 miljonit tonni ja -8,9% ning Liepaja sadamas 5,3 miljonit tonni ja +9,5%.
Seotud lood
Lätlaste väikesadam Liepajas jätkas ka uuel aastal kasvamist, kaubamahud tõusid jaanuaris 8,6%.
Sel nädalal sai jõudis avalikkuse ette 8. aprillil 2025 toimuva Laoseis 2025 konverentsi programm, mis keskendub suures osas kogemuslugudele: kokku on laval seitse kasutajalugu nutikate tehnoloogiate ja lahenduste rakendamisest laondussektoris.