Läti sadamate Transiidi ja Logistika Nõukogu kinnitas riigi sadamate arenguprogrammi aastateks 2014-2020, mis näeb ette kaubakäive suurenemist Riia sadamas kuni 49 miljoni tonnini aastaks 2020, Liepaja sadamas 12 miljoni tonnini ja Ventspilsi sadamas 30 miljoni tonnini, kirjutas Baltic Course.
Sadamate tulemustele võivad mõju avaldada erinevad ettearvamatud väispoliitilised ja majanduslikud faktorid. Teiseks oluliseks teguriks on Läänemere idaranniku sadamate kasvav konkurents. Oluline on investeerida sadamate vesiehitiste rekonstrueerimisse, mis tagaks laevaliikluse turvalisuse. Siiani on laevade ohutus ning vajalikud süvendustööd jäänud unarusse, mis aga mõjutab negatiivselt kaubakäivet. Oluline on ka keskkonna säästlikkus.
Eelmisel aastal käsitleti Riia sadamas 41,08 miljonit tonni kaupa, mis 15,8 protsenti rohkem kui 2013.aastal. Ventspilsis olid need näitajad vastavalt 26,2 miljonit tonni ja -8,9% ning Liepaja sadamas 5,3 miljonit tonni ja +9,5%.
Seotud lood
Lätlaste väikesadam Liepajas jätkas ka uuel aastal kasvamist, kaubamahud tõusid jaanuaris 8,6%.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.