Uute sõiduautode müük jätkab Euroopa Liidus tõusulainel. Veebruaris, mil Eesti autoturg elas üle tuntava languse, müüdi Euroopas sõiduautosid koguni 7,3% võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil. Kokku müüdi 924000 uut sõiduautot.
Kahe esimese kuu kokkuvõttes on tõus olnud 7% võrreldes möödunud aasta sama perioodiga. Positiivset tulemust näitasid veebruaris valdav osa Euroopa riikidest, kuid ennekõike veavad turgu tõusule suuremad turud, kus uute sõiduautode müük ületab saja tuhande piiri kuus. Nendeks riikideks on Saksamaa, kus kasvuprotsent oli veebruaris 6,6%, samuti Prantsusmaa ja Itaalia, kus tulemus eelmise aastaga võrreldes paranes vastavalt 4,5% ja 13,2% võrra. Hispaanias ja Suurbritannias, kus müük jääb veidi alla saja tuhande, kasvas müük vastavalt 26,1% ja 12% võrra.
Meie naabritest üllatasid ehk enim Läti ja Leedu tulemused, sest väga heale jaanuarile järgnes veebruaris mõlemas riigis langus võrreldes eelmise aastaga. Lätis oli langus 8,2% ja Leedus 2,5%. Kahe kuu kokkuvõttes püsivad mõlemad riigid siiski plusspoolel. Langus on jätkuv ka Soomes 2,3 protsendiga.
Müük kasvas ka kõigil suurematel autotootjatel. Üle kümneprotsendilisi kasvunumbreid näitasid BMW Grupp, Daimler, Fiati Grupp ja Euroopas enim sõiduautosid müüv Volkswageni Grupp. Veidike tagasihoidlikumad olid veebruaris kasvunumbrid Prantsuse suurtootjatel PSA ja Renault Grupil ning Fordil.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Euroopas kasvab uute sõiduautode müük juba teist aastat järjest, sealjuures tänavu eriti tempokalt. Aprillis müüdi Euroopa Liidu riikides 1,166 miljonit uut sõiduautot, mis ületab möödunud aasta aprilli müügi 6,9% võrra.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.