Autor: Tanel Raig • 9. märts 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

DPD võtab käsiskännerites kasutusele uudse lahenduse

DPD lisab skänneritele võimaluse teha pakisaajatele lisamüüki tagasiside küsimisega või reklaamide näitamisega. Kullerfirma on alustanud süsteemi katsetamiseks esimeste klientidega pilootprojekte.

DPD tegevjuht Tarmo Tael ütles, et ettevõte toimetab Eestis kohale aastas üle 2 miljoni saadetise. Uue teenusega tahetakse oma klientidele (peamiselt veebipoodidele) pakkuda võimalust olla interaktiivses suhtluses paki saajatega. „Miks mitte küsida selleks kliendilt küsimusi ja miks mitte näidata ka reklaami (lisainfot) juurdemüügi eesmärgil,“ tutvustas Tael uue lahenduse ideed.

Klient näeb reklaame, kui annab skännerisse allkirja paki vastuvõtmise kohta. Samuti saab kuller esitada kliendile paki üleandmisel paar küsimust, millede valikvastused märgitakse skänneris olevasse ankeeti ja saadetakse paki saatnud DPD kliendile.

Taela sõnul ei hakata siiski iga kliendi juures küsimustiku täitma, kuna see võtaks kullerilt liiga palju tööaega. Küsimustuiku täitjad tekivad juhuvaliku alusel. Näiteks, kui kulleril on 50 peatust, siis viies peatuses näitab ta kliendile küsimustiku, selgitas Tael. Küsimustikus hakkab olema 4-5 küsimust, et kuller ei kulutaks enda ja kliendi aega mitte üle 1-2 minuti. Tegemist on „ei“ ja „jah“ küsimustega, mis selgitavad, kas kliendil on huvi veel mingi lisaostu vastu. Need andmed saadetakse kauba saatjale, kes saab kliendiga ostu vormistamiseks või lisakonsultatsiooniks ühendust võtta. Tael rääkis, et küsimused on stiilis „kas olete veel huvitatud mingist tootest, mis sobib teie praegu saadud toote juurde“ või „kas teil on plaan soetada kodutehnikat“ jne.

Taela väitel ollakse võimelised küsitlust korraldama ka näiteks geograafilise piirkonna järgi, kui kliendil on huvi mingi kindla piirkonna klientide vastu. Tael lisas, et uut lahendust ei minda müüma kui reklaamiteenust, vaid kui lisakommunikatsiooni kanalit lõppkliendiga.

Märtsis ja aprillis teeb DPD klientidega uue lahenduse pilootprojekte.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077