Läti Transpordiministeeriumi transiidiosakonna teatel ulatus riigi sadamate kaubakäive 68 miljoni tonnini perioodil jaanuar-november, mis on 6% rohkem kui eelmine aasta samal ajal, kirjutas Baltic Course.
Riia sadamat läbis 37,26 miljonit tonni kaupa, mis on 15,7% rohkem kui 2013.aasta jaanuarist novembrini. Ventspilsi sadam käsitles 24,7 miljonit tonni kaupa, mis oli 7,3 % vähem kui eelmise aasta samal ajal. Liepaja sadam kasvatas kaubakäivet 12,1 % 4,9 miljoni tonnini.
Suurima osakaaluga oli puistlast 32,72 miljonit tonni, järgnes vedellast 24,35 miljoni tonniga ning üldkaup 10,9 miljoni tonniga.
Läti väikesadamate kaubakäive kasvas koguni 15,2% jaanuarist novembrini, võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, ulatudes 1,45 miljoni tonnini.
Seotud lood
Läti majandusministri sõnul võivad halvenevad suhted Venemaaga viia kuni 1 miljardi euro suuruse kahjumini.
Aasta algus on Balti riikides olnud edukaim Lätile, kus on suures kasvus mere- ja raudteeveod. Kohalik meedia kirjutab, et logistikasektor lõikab kasu Ukraina olukorrast.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.