Käesoleva aasta juulis on Sillamäel tegutsev keemiatoodete terminal Eurochem Terminal Sillamäe AS emafirma vahetanud kesta ja asumaad. Kui aastaid kuulus Eesti ettevõte Venemaa firmale JSC Mineral and Chemical Copmany Eurochem, siis alates tänavu 4. juulist on sama terminali omanikuks märgitud Kürpose ettevõttele Eurochem A.M. Limited.
Äripäev koostöös sõsarlehe Delovõje Vedomostiga üritas kommentaari saamuseks mitme nädala jooksul tabada Eurochem Terminal Sillamäe AS juhatuse liiget Igor Rozhinovit, kuid see ei õnnestunud ei telefoni teel ega ettevõtte kontori kaudu. Ettevõtte sekretär vastas vaid, et ta on saanud kätte küsimused meili teel ja suunas küsimused edasi Moskvas asuvale juhtkonnale.
„Sillamäe sadama investorite koosseis ja osaluste suurused seoses Ukraina kriisiga pole muutunud. Teiste firmade investorite otsuste kohta ei oska kommentaare anda,“ kommenteeris Sillamäe sadama juhatuse liige Margus Vähi.
Ta lisas, et igasugune ebastabiilsus, sealhulgas külm või kuum sõda, sanktsioonid ja muud pinged, mõjuvad investeerimiskliimale halvasti ning seda nii Vene kui ka Eesti ja lääne investorite jaoks. Kasvab ebakindlus ja riskitase tõuseb. "Iga Vene investor hindab oma riske ja teeb sellest lähtuvalt otsused. Kindlasti on neid, kes võtavad ette samme investeeringute kaitsmiseks/päästmiseks, ja samas ka neid, kelle investeeringuid tänane olukord ei mõjuta," sõnas Vähi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eurochem kuulub Venemaa jõukusel esikümnesse mahtuvale Andrei Melnitšenkole. Firma Eesti harus töötab 30 inimest. Ettevõtte käive Eestis kasvas mullu 35% ligi 7,7 miljoni euroni. Puhaskasum kasvas 61,5 protsenti, 638 tuhande euroni.
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.