ASi DSV Transport Balti riikide regiooni direktori Jaan Lepa kinnitusel ettevõte sellel aastal uusi töökohti juurde ei loo ja töötajate arv jääb eelmise aastaga võrreldes samaks. Eesmärk on muutuda efektiivsemaks.
„Meil on erinevate efektiivsemaks muutumise protsesside tulemusena isegi väikene varu, et teha sama inimeste arvuga suuremat töömahtu,“ ütles Lepp. Tema sõnul on ettevõttes juba viimased 4-5 aastat suudetud kasvavad kaubamahud teenindada sama inimeste arvuga. „Tootlikkus suureneb,“ kinnitas ta.
Lepp ei näe praeguses majanduseisus ka olulist mahtude kasvu, mistõttu jääb ka tänavune palgakasv DSV Transpordis alla tavapärasele 5-6 protsendile. Mina küll ei näe, et majandus lähiajal keeraks paremuse poole, rääkis Lepp. „Võtame kasvõi Rootsi majanduse, mille kohta lugesin, et teise kvartali kasvu ennustus on null. Soome majandus on niigi languses,“ nentis ta olukorda.
Statistikaameti avaldatud andmete järgi vähenes teises kvartalis veonduse ja laonduse sektoris tööga hõivatute arv 800 inimese võrra võrreldes esimese kvartaliga. Eelmise aasta teise kvartaliga võrreldes oli aga tänavu sektoris 4000 tööga hõivatut rohkem.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kuigi Statistikaameti andmetel oli teises kvartalis viimase aasta jooksul veondus- ja laondussektoris töötajate arv 9% kasvanud, kinnitas ekspedeerimisfirma ACE Logistics juht Andres Matkur, et nende ettevõttes tänavu töötajate arv väheneb.
Statistikaameti andmetel oli veonduse ja laonduse sektoris tänavu teises kvartalis 48 000 tööga hõivatut, mida on 9,1% enam kui aasta tagasi.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.