Tallinna Tehnikakõrgkool alustab oktoobris rongijuhtide koolitust. Kõik edukalt lõpetajad saavad ka töökoha.
Elroni tellimusel avatav rongijuhiõpe koosneb esmasest tervisekontrollist, teooriaõpingutest ning tasustatavast tööpraktikast. Õppe lõpetab eksam. Praegu töötab riiklikus rongifirmas 79 rongijuhti ning 6 rongijuhi õpilast, kuid tööd on pakkuda veel 10 rongijuhile.
Raudteeseaduse alusel antakse vedurijuhiluba isikule:
- kes on vähemalt 20-aastane;- kes on läbinud keskhariduse baasil raudteeveeremi juhtimiseks vajaliku koolituse ja saanud väljaõppe raudtee-ettevõtja juures;- läbinud tervisekontrolli ja kutsesobivuse psühholoogilise kontrolli, lähtudes vedurijuhi töö vastutusest ja töö eripärast;- kes on teinud maanteeametis edukalt vedurijuhtimise teooriaeksami.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Koolituse baasõppekava maht:
- teooria, 368 tundi auditooriumis;- stažööripraktika (tasustatav), 640 tundi ettevõttes;- valmistumine riiklikuks kutseeksamiks, 40 tundi;- riiklikule kutseeksamile maanteeametis (masinate tundmine ja sõidueksamid) järgneb väljaõpe ja sertifitseerimine.
Autor: aripaev. ee
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.