Tallinna Tehnikakõrgkool alustab oktoobris rongijuhtide koolitust. Kõik edukalt lõpetajad saavad ka töökoha.
Elroni tellimusel avatav rongijuhiõpe koosneb esmasest tervisekontrollist, teooriaõpingutest ning tasustatavast tööpraktikast. Õppe lõpetab eksam. Praegu töötab riiklikus rongifirmas 79 rongijuhti ning 6 rongijuhi õpilast, kuid tööd on pakkuda veel 10 rongijuhile.
Raudteeseaduse alusel antakse vedurijuhiluba isikule:
- kes on vähemalt 20-aastane;- kes on läbinud keskhariduse baasil raudteeveeremi juhtimiseks vajaliku koolituse ja saanud väljaõppe raudtee-ettevõtja juures;- läbinud tervisekontrolli ja kutsesobivuse psühholoogilise kontrolli, lähtudes vedurijuhi töö vastutusest ja töö eripärast;- kes on teinud maanteeametis edukalt vedurijuhtimise teooriaeksami.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Koolituse baasõppekava maht:
- teooria, 368 tundi auditooriumis;- stažööripraktika (tasustatav), 640 tundi ettevõttes;- valmistumine riiklikuks kutseeksamiks, 40 tundi;- riiklikule kutseeksamile maanteeametis (masinate tundmine ja sõidueksamid) järgneb väljaõpe ja sertifitseerimine.
Autor: aripaev. ee
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.