Autokooli valikul soovitab maanteeamet eelistada kõrgema läbisaamisprotsendiga koolitusfirmasid ja jõuda äratundmisele, et inimene tõepoolest väga tahab sõidukijuhiks saada.
Maanteeameti eksamiosakonna juhataja Toivo Kanguri sõnul panustavad paremaid tulemusi näidanud autokoolid oma õpilastesse ilmselt rohkem kui teised. „Autokooli valiv inimene peaks kriitiliselt hindama, millised on tema tulevase autokooli eksamitulemused, ehk kui suur on eksami sooritanute protsent, sest kui läbikukkujaid on palju, viitab see ilmselgelt õpetamise puudujääkidele,“ selgitas Kangur, kelle sõnul on riiklik juhilubade eksamisüsteem autokoolidest täiesti sõltumatu ning saab loataotlejat objektiivselt hinnata.
Kangur selgitas, et ka odav õpe ei pruugi olla kvaliteetne. Tema sõnul peaks tulevane juht autokooli valikul esmalt välja mõtlema ka selle, kas ja millal on tal juhtimisõigust vaja, sest motiveeritud õpilane on autokoolis edukam ja motiveeritum õppima. Autokoolis õppiv isik peab saama piisavalt sõidupraktikat.
Kui sobiv autokool on valitud ja kui autokool sõlmib õpilasega koolituslepingu, peaks õpilane sellega põhjalikult tutvuma ja küsima kindlasti ühe eksemplari endale, sest siis on arusaamatuste korral võimalik millelegi toetuda, soovitas Kangur.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.