Kaks aastat turul olnud Post24 pakiautomaatide teenuse kaudu saadetakse keskmiselt üks pakk minutis.
Eesti Posti logistikadivisjoni juhi Ansi Arumeele sõnul on inimeste postiteenuste kasutamise eelistused viimastel aastatel märkimisväärselt muutunud. “Kui Eesti Post 2011. aasta suvel alustas pakiautomaatide paigaldamist, olime tunnistajaks postkontoritesse tellitavate pakkide mahu 40% kasvule aastas." Arumeel tunnistas, et see oli aeg, mil e-kaubandus sai Eestis tõsiselt jalad alla.
“Teine väga selge trend on rahvusvaheliste pakkide mahu suurenemine, mille peamiseks põhjuseks on asjaolu, et eestlased on hakanud välismaa e-poodidest julgemalt kaupu tellima," rääkis Arumeel. Eesti majandusele on see Arumeelele sõnul kindlasti rõõmustav suund, kus meie e-kauplused ja ettevõtted müüvad üha rohkem oma tooteid välismaale.
Aasta lõikes saadetakse traditsiooniliselt enim pakke sügis-talvisel perioodil ning tipp saabub detsembris jõulupühade ajal, mil igal aastal purustatakse pakisaatmise rekordeid. Arumeele sõnul on 2013. aasta olnud eriline, kuna vastupidiselt senisele praktikale näitasid ka suvekuud pakisaatmise mahtude pidevat kasvu.
Alates septembrist kuulub Baltikumi katvasse Post24 võrgustikku 148 pakiautomaati.
Seotud lood
Eesti Post paigaldab Lätti ja Leetu lisaks olemasolevaile 19 pakiautomaati, millega automaatide võrgustiku võimsus kasvab ligi 60%.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.