Hetkel on teada, et juhtumi põhjus ei olnud ohutusnõuete rikkumine, sest rongi juhtsüsteemid toimisid õigesti, tuvastades Saue jaamas ülekoormuse ning takistades rongi edasi liikumist, vahendas TJA peadirektori referent Katrin Luuken pressiteates.
Algatatud menetlus keskendub kitsalt sellele, kas rongijuhi edasine tegevus oli nõuetekohane ning kas rikuti ohutusreegleid.
TJA lisab, et maksimaalne lubatud inimeste arv rongis on piiratud rongi tehnilise võimekusega. "Antud juhul on selge, et veoettevõtja sellega ei arvestanud, mistõttu rongi juhtsüsteem seiskas rongi," lisas Luuken.
Kuna kõik asjaolud ei ole TJA-le veel teada, on ametil raske anda hinnangut rongijuhi tegevusele. "Olukorras, kus reisil tekib tehniline rike või ilmneb mõni muu edasist kulgu takistav asjaolu, on ilmne, et sellest teavitatakse reisijaid. Reisi katkemisest teavitamine on üks osa kvaliteetsest klienditeenindusest, mida jälgib tarbijakaitseamet," täpsustas TJA oma pressiteates.