Tehnilise Järelevalve Amet (TJA) alustas menetlust, et selgitada välja, miks jäi 27. juulil Saue jaamas 1500 inimest 40 minutiks rongi lõksu.
Hetkel on teada, et juhtumi põhjus ei olnud ohutusnõuete rikkumine, sest rongi juhtsüsteemid toimisid õigesti, tuvastades Saue jaamas ülekoormuse ning takistades rongi edasi liikumist, vahendas TJA peadirektori referent Katrin Luuken pressiteates.
Algatatud menetlus keskendub kitsalt sellele, kas rongijuhi edasine tegevus oli nõuetekohane ning kas rikuti ohutusreegleid.
TJA lisab, et maksimaalne lubatud inimeste arv rongis on piiratud rongi tehnilise võimekusega. "Antud juhul on selge, et veoettevõtja sellega ei arvestanud, mistõttu rongi juhtsüsteem seiskas rongi," lisas Luuken.
Kuna kõik asjaolud ei ole TJA-le veel teada, on ametil raske anda hinnangut rongijuhi tegevusele. "Olukorras, kus reisil tekib tehniline rike või ilmneb mõni muu edasist kulgu takistav asjaolu, on ilmne, et sellest teavitatakse reisijaid. Reisi katkemisest teavitamine on üks osa kvaliteetsest klienditeenindusest, mida jälgib tarbijakaitseamet," täpsustas TJA oma pressiteates.
Seotud lood
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.