Jaga lugu:

Äripäeva Logistika rubriik: Kolimine ei peaks põhitööd katkestama

Kolimine on igale ettevõttele katsumus, tuues peaaegu alati kaasa töökatkestusi ja ootamatusi. Kui raha napib, tuleb ettevõttel kolimisega ise hakkama saada, ent siis ei ole võimalik samal ajal põhitööd teha, kirjutab Äripäeva Logistika rubriik.

Kolimisteenust pakkuva Uus Maa OÜ partneri Elari Tamme sõnul tasub professionaalsete kolijate palkamisele mõelda siis, kui kolitavat vara on rohkem, kui mahub ühte sõiduautosse. Mahukam töö kui ühe kabineti kolimine on Tamme sõnul juba piisavalt vaevaline, et ise tegutseda, ja selle asemel võiks kolimisfirmat kasutada. Võib ju mõelda küll, et võtan kasti, tulen alla, panen autosse ja nii mitu korda, aga mingil hetkel saab jõud otsa. “Inimesed, kes seda tööd teevad, on selleks vaimselt paremini ette valmistunud, nad teavad, mida üks kolimine tähendab. Suurim viga ongi see, et kolimist alahinnatakse,” märkis Tamm.

Kolimisplaan on põhiline abimees

Tamm rääkis, et kolimisfirmade ülesanne ei ole pakkuda ainult füüsilist tuge, vaid ka teadmisi: kuidas esemeid pakkida, kuidas kolida, mida mis hetkel kolida. Kolimisfirma pöörab tähelepanu detailidele, mille peale kolija ise ei tuleks. Näiteks on Tamme  sõnul äärmiselt oluline kolimisplaan: millisel ajal millised esemed õigesse kohta jõuavad. Oskuslikum plaanimine annab peale teadmise, kuidas sinu vara liigub, ka ajakokkuhoidu.

Tamm rääkis, et Uus Maa kasutab kolimisel kolimisplaani, millel seisab kolimise algusetapist kuni ukse sulgumiseni kõik, mis kolimise jooksul toimub. Tehakse plaan kellaaegade kohta, millal ja kuidas kolitakse,  millistesse kastidesse mida pannakse, kui palju kaste vaja on, kas on vaja logistika läbi mõelda. Millised on kolimistingimused, kas hoonetes on lift, kas kõik esemed mahuvad lifti või tuleb tuua trepist jne.

Uus Maa on kolimisteenust pakkunud näiteks TEA kirjastusele. Tamm ütles, et kirjastuse kolimisel tuli neil lisaks asjade transportimisele arvestada sellega, et samal ajal peab üks osakond ka töötama. See nõudis paindlikkust, et  töötavate inimeste ümbert kõik ära kolida, samas jätta neile kõik vajalik, et nad saaksid tööd teha.

Ootamatused on paratamatud

“Kolimise puhul on alati kehtinud üks reegel – klient alahindab kolitava kauba mahtu. Ütleb, et on kaks kappi ja kaks kohvrit, aga tegelikult tuleb välja, et on veel terve garaažitäis suveniire,” rääkis Tamm.

Väiksem ettevõte saab kolimisega hakkama ka ise. “Kolimine on minu arust kõige lihtsam tegevus üldse. Kui sul on käed-jalad otsas, siis midagi ikka tassida jõuad,” ütles kolimisteenust pakkuva AVA Ekspress OÜ juhatuse liige Kuido Kreevs. Ta möönis samas, et kõik sõltub siiski sellest, mida kolitakse. Kui ettevõtte kogu sisustus koosneb klaasmööblist ja suurtest maalidest, on kolimisfirma kasutamisel kindlasti eelis.

Ka Tamm nõustus, et paari mehega kollektiivis ei ole väikese kabineti kolimine mingi vaev. Tema sõnul suudab tubli haldusjuht oma inimesed mobiliseerida ja võib kokkuhoiu mõttes oma kaubikuid ja autosid kasutades töö ära teha – nagu vanasti külakorda käidi. Ta on aga veendumusel, et elukutseliste kolijate kasutamine hoiab kindlasti kokku aega ja raha, sest kolimisfirma teeb tööd professionaalselt ja kiiresti.

Teenusel enamasti tunnipõhine hindKui palju sellise teenuse ostmine maksab, oleneb kolitava ettevõtte suurusest, sellest, mismoodi kolitakse ja kust kolitakse.

Kreevs märkis, et ligi kahekümneaastase töö­kogemuse jooksul ei ole ta suutnud keskmise eestlase keskmist elamist määratleda. “Inimene elab väga erinevalt, väga erinevates linnaosades ja väga erinevates tingimustes, seetõttu ei saa olla kolimisel üks hind. Sama on ka ettevõtete puhul,” selgitas Kreevs.

Tema sõnul on võimalik anda tunnihind, ent see sõltub ka sellest, kas kolitakse Tallinna vanalinnas, Hiiumaal, Saaremaal, Põlvas või Paldiskis.

Klient saab hinnavõrdlusi teha ainult nii, kui küsib erinevatelt kolimisfirmadelt hinnapakkumisi ja siis neid võrdleb. Tamme sõnul pakutakse kliendile tunnihinda ja tükihinda. Pealinnas kehtib üldiselt tunnipõhine hind. Tükihind on mõnevõrra kõrgem, sest sisaldab kolimisfirmale riske. Kui ajakulu on suurem kui plaanitud, tuleb see ettevõttel kanda. Hind pannakse paika nii, et kolimisfirma käib kohal, vaatab kolitava mahu üle ja võtab oma riski.

Seejärel pannakse paika, mida kolitakse ja mida mitte. Tükihinna puhul ei jää lahtiseks midagi, tunnipõhise hinna juures on võimalik kolitav maht suhteliselt lahtiseks jätta.

Jaga lugu:
Seotud lood
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Roberta Lupp
Roberta LuppLogistikauudised.ee sündmusedTel: 5331 0510roberta.lupp@aripaev.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee